به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای دیدار حضرت‌ آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با بسیجیان استان خراسان شمالی که عصر امروز انجام شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز همه ما ریزه خوار خوان نعمت خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) هستیم و آمده‌ایم تا از محضر سلاله پاکش توشه برگیریم و با ولایتش تجدید بیعت کنیم.

وی افزود: بالاخره انتظار به سر آمد و بسیجیانی که در هر سفر به این خطه مردپرور عاشقانه سراغ یار خراسان‌شان را می‌گرفتند و با زنجیری از حلقه‌های اشک راه را بر ما می‌بستند تا وعده‌‌ دیدار مرادشان را بگیرند امروز به آرزویشان رسیدند. راز همه پیروزی‌های ما همین عشق است، عشق به خدا، عشق به حقیقت، دلدادگی به عدالت به پاکی به علم به شجاعت و همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها که همه و همه در عشق به ولایت متبلور است.

نقدی ادامه داد: معمایی که دشمن را در تحلیل پدیده اعجاب انگیز بسیج عاجز کرده همین عشق است، عشقی که جوشش آن در خیابان‌های بجنورد و اسفراین و شیروان این روزها چشم جهان را خیره کرده است. اشتیاقی که از جوان ساده خراسان شمالی شیرمردانی چون محمدزاده می‌سازد. کیمیایی که خاک را نه زر که هر آنچه خواهی کند. اکسیری که بسیج را اسطوره‌ای وصف ناشدنی ساخته است، اسطوره‌ای که در هر میدانی حرف آخر را می‌زند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به افتخارآفرینی های ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: در میدان جنگ جوان ۲۲-۲۳ ساله دانشجو با تجربه بسیار محدود نظامی، در فرماندهی نیرویی اندک که نام آن را تیپ گذاشته بودند با کمترین ساز و برگ و هنوز چند ماهی از سازماندهی‌اش نگذشته لشکری آبدیده و رزم آزموده و تا بن دندان مسلح به مدرن‌ترین جنگ افزار که فرمانده آن به اندازه کل عمر این دانشجو فقط تجربه فرماندهی دارد را درهم می‌کوبد و تمام ساز و برگ آن را به غنیمت می‌گیرد.

وی افزود: جوانان دیگری نیز بودند که با قایق‌های کوچک که برای ماهیگیری ساخته شده بود با سلاحی اندک به مصاف ناو جنگی دشمن می‌رفتند و موفق برمی‌گشتند و در میدان نبرد امنیتی نیز گسترده‌ترین و پرسابقه‌ترین شبکه‌های جاسوسی و پایگاه‌های ترور، خرابکاری و براندازی را چنان با شیوه‌های ساده و مردمی متلاشی می‌کنند که گویی چیره دست‌ترین کارآگاهان جهان را در اختیار دارد.

نقدی تصریح کرد: وقتی می‌فرمایید نگران تهاجم فرهنگی‌ام، با جذاب‌ترین سروده‌ها و سروده‌ها و شیواترین نظم و نثر، با چاپ سالانه صدها عنوان کتاب که پر مخاطب ترینند، با مستندهای اثرگذار و فیلم‌های ماندگار با هزاران یادواره شهید و جشنواره‌ی هنری با ابداعات بزرگ چون نمایش‌های شبانه رزمی با میلیون‌ها زائر راهیان نور و ده‌ها و صدها ابتکار به این میدان پا می‌گذارد و زیر گسترده‌ترین تهاجم فرهنگی ماهواره‌ها و شبکه‌های دشمن، زیرتهاجمی که در تاریخ بشر بی‌سابقه است، فرهنگ اصیل انقلاب را حفظ و به نسل‌های آینده می‌رساند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: وقتی می‌فرمایید باید راه جهاد علمی را پیش بگیریم، آنچنان عقب ماندگی‌های ناشی از غفلت نسل‌های قبل و خیانت‌های شاهان را جبران می‌کند و با چنان سرعتی فاصله‌های علم و فناوری را با دنیا کم می‌کند که عالم را متحیر می‌سازد.

وی گفت: وقتی ولایت تربیت نسل جوان را مطالبه می‌کند، با سازماندهی حدود دویست هزار حلقه تربیتی، در جهاد اکبر نیز میدانی به وسعت دفاع مقدس می‌گشاید و آماده می‌شود تا با تزکیه و ارتقاء معرفت و احیا حقوق اجتماعی اسلام سبک زندگی را آنطور که اسلام می‌پسندد، در خود پیاده سازد و در جامعه ترویج دهد.

نقدی ادامه داد: وقتی می‌فرمایید از آمادگی رزمی غفلت نکنید، چنان هجومی به میدان‌های رزمایش می‌آورند که با وجود محدودیت اردوگاه‌های رزمی، تعداد یگان‌ها به دو برابر پیش بینی شده می‌رسد و ما را وادار به توسعه طرح رزمایش‌ها می‌کند.

رییس سازمان مستضعفین به مسائل اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: امروز که در مقابله با جنگ اقتصادی، تدبیر راهگشای اقتصاد مقاومتی را بنا نهادید، بسیجیان عازم و استوار به میدان آمده‌اند تا حماسه‌ای نو بیافریند و ما از مکتب اقتصاد مقاومتی آموخته‌ایم که باید لایه‌های تن پروری و راحت طلبی را کنار زنیم، فرهنگ اسلامی کار و کوشش را جدی بگیریم و با روحیه‌ای جهادی شعار هر ایرانی یک نیروی تولید و هر خانه یک کارخانه، سراپا کار و تلاش شویم.

وی افزود: آموخته‌ایم که پایگاه علمی ظرفیت‌های فراوان آشکار و پنهان را به خوبی بشناسیم و برای بهره گیری حداکثری از آن بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که یک وجب زمین قابل کشت بایر نباشد و حتی یک انبار کوچک نمور هم بلا استفاده نماند.

نقدی در همین راستا خاطرنشان کرد: آموخته‌ایم که همدلی را بیشتر کنیم منافع شخصی و بخشی گروهی را فدای مصلحت جمعی کنیم و با پیوند میان صنعت، دانشگاه و بازار دانشمان را به ثروت تبدیل کنیم و با پرهیز از مصرف کالاهای خارجی بر اشتغال جوانان بیافزاییم و از وابستگی ارزی بکاهیم و با صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف نگذاریم سرمایه‌های مان هدر رود.

رییس سازمان مستضعفین ادامه داد: آموخته‌ایم که با یک برنامه‌ریزی مدبرانه مردم را برای نقش آفرینی شایسته‌تر در اقتصاد سازماندهی کنیم و شجاعت و خطر پذیری در کار و تولید و انگیزه‌ها و مهارت جوانان را برای کار کردن و کارآفرینی را ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشور گفت: جهش معجزه آسای صنعت دفاعی و دستیابی به پیچیده‌ترین فناوری از زیر دریا تا اوج فضا از ده‌ها مدل پهپاد تا پیشرفته‌ترین رادارها تنها در یک دهه در اوج تهدیدهای نظامی و دقیقا همان زمانی میسر شد که همه صاحبان فناوری جهان در تحریم ما همداستان شدند و تحریم را از سطح قطعه و تسلیحات به سطح مواد اولیه کشاندند و حتی فولاد و آلومینیوم خام با کاربرد دوگانه را از ما دریغ کردند.

نقدی تاکید کرد: امروز می‌توانیم با تعمیم این تجربه درخشان به کل صنعت کشور نه فقط تحریم را خنثی که فصل نوینی در پیشرفت کشور بگشاییم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما مطمئنیم بر خاکستر تهدیدها و تحریم‌های پوشالی مستحکم‌ترین اقتصاد و با شکوه ترین تمدن عالم را بنا کنیم، برای تحقق این هدف بسیج همه راه‌ها را می‌شناسند جز راه تسلیم و سازش با ستمگران.

وی افزود: در این آزمایش هم مثل همیشه امواج انقلاب خستگان وامانده و ترسوهای خود باخته و طمعکاران تشنه قدرت را بیرون خواهد ریخت و جریان زلال حقیقت با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

نقدی تصریح کرد: امروز بسیجیان استان جوادالائمه(ع) آمده‌اند تا ضمن تسلیت شهادت آن امام بزرگوار به نیابت از همه بسیجیان با نائب امام زمانشان تجدید بیعت کنند.

رییس سازمان بیسج مستضعفین گفت: حرف بسیجیان این است اجتماع و اتحاد امروز شرق و غرب و ضد انقلاب چپ و راست برای به زانو در آوردن ما چیزی جز ایمانمان را نمی‌افزاید و مصمیم با همان روحیه دفاع مقدس بایستیم و باذن الله در جنگ اقتصادی هم پیروز میدان باشیم.

وی خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: آمده‌اند تا در محضر شما میثاق ببندند که دست از سر توهین کنندگان به پیامبر(ص) بر نمی‌داریم تا توبه کنند یا ساقط شوند. همان گونه که با توهین کنندگان به امام راحل کردیم، آمده‌اند تا عرض کننده‌ای امام امت ما تا آخرین نفر، ‌آخرین منزل و آخرین قطره خون سرباز توایم و بر عهده که با امام راحل و شهیدان بستیم پایداریم.

نقدی ادامه داد: بسیجیان جهان اسلام امروز از هر زمان برای دریافت و اجرای فرمان آزادی بیت‌المقدس آماده‌تر و پا به رکاب‌ترند و برای دریافت فرمان لحظه شماری می‌کنند و از فرصتی که برای این دیدار تعالی بخش عنایت فرمودید از صمیم قلب سپاسگزاریم و استدعا دارم در صورت صلاحدید جمع حاضر را به فیض برسانید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: خدایا تو گواه باش که این ملت بسیجی با ۳۴ سال فرمان برداری عاشقانه از نائب امام زمان (ع) لیاقت خود را در حفاظت از گوهر تابناک ولایت به نمایش گذاشتند این نعمت را بر ما تداوم بخش و تفضل نما و امام زمانمان را اذن ظهور عطا بفرما.