به گزارش افکارنیوزبه نقل از پارس، وی ادامه داد: تعداد نمایندگانی که طرح سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده اند به ۱۰۳ نفر رسید واحتمال افزایش امضا کنندگان تا روزهای آینده وجود دارد.

دامادی در ادامه توضیح داد: چهارشنبه هفته گذشته طرح سوال از رئیس جمهور به آقای باهنر عضو هیئت رئیسه مجلس تقدیم گردید و در جلسه علنی یکشنبه گذشته به کمیسیون برنامه وبودجه ارجاع داده شد.


دامادی با اشاره به اینکه نمایندگان رئیس جمهور یک هفته برای پاسخ گویی به سوالات نمایندگان امضا کننده وقت دارد افزود: در صورتی که نمایندگان از پاسخ گویی نماینده رئیس جمهور قانع نشوند براساس آیین نامه ار رئیس جمهو برای پاسخ گویی دعوت می شود.


سخنگوی طراحان سوال از رییس جمهور در خصوص اظهارنظر برخی نمایندگان درباره منتفی شدن سؤال از رئیس‌جمهور، توضیح داد و افزود: سؤال از رئیس‌جمهور منتفی نشده و نخواهد شد.

دامادی در ادامه یادآور شد:؛ نظر فراکسیون اصولگرایان مجلس محترم است اما سؤال از رئیس‌جمهور در راستای وظایف نمایندگان مجلس است و نمایندگانی که سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کردند، هدفی غیر از حل مشکلات اقتصادی مردم ندارند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی نمایندگان محکم وقاطع بر پای امضا خود برای طرح سوال از رئس جمهور مانده اند و از نظر شان برنمی گردد.

براساس این گزارش حدود دو هفته پیش بود که حبیب‌الله برومندی نماینده بیله‌سوار از طرح سوال از رئیس ‌جمهور خبر داد

ماجرای طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس نهم از زمانی آغاز شد که پای ارز به میدان بهارستان کشیده شد و پاستور ‌نشینان هم برای این رویداد تلخ جواب قانع‌کننده‌ای نداشتند.




تعطيلي يك هفتهاي مجلس فرصت مناسبي بود تا رئيس جمهور در نشست خبري خود به خوبي از خجالت نه تنها نمايندگان بلكه ساير مسئولان نيز در آيد كه همين ابتكار رئيس دولت باعث شد نمايندگان خانه سبز پس از بازگشت با جديت بيشتري اين موضوع را دنبال كنند.