به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، عباس مقتدایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پیگیری‌های این کمیسیون در خصوص حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان دختر و فوت ۲۶ دانش‌آموز، اظهار داشت: این موضوع را فردا در جلسه فوق‌العاده‌ای در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با دعوت از وزیر آموزش و پرورش به همراه مسئولان مربوطه، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در ابتدا شرحی از ماوقع موضوع به اطلاع این کمیسیون خواهد رسید، ادامه داد: معتقدیم در این جریان تأثر و تأسف کافی باید سبب شود تا ابعاد مختلف موضوع به نحو شایسته روشن شود و معتقدیم موضوع عامدانه‌ای نبوده است و به نظر می‌رسد با پیگیری‌هایی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام خواهد داد، ابعاد بیشتر موضوع روشن خواهد شد.

* از اظهارنظرهای شتابزده پرهیز شود

مقتدایی اضافه کرد: به دور از هرگونه شتابزدگی و اینکه موضوع را از مسیر اصلی خودش که یک حادثه بوده است، به سمت ابعاد سیاسی خارج کنیم، باید بگونه‌ای عمل کنیم تا در آینده شاهد حوادثی از این دست نباشیم.

وی افزود: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در فضایی منطقی موضوع را بررسی کند، می‌تواند در چنین حالتی گزارش آن را هم در اختیار ملت بزرگوار ایران قرار دهد؛ بنابراین معتقدم تا حصول نتیجه تحقیقات صبر کنیم و توصیه هم می‌کنم که همه کسانی که دست‌اندرکار هستند از اظهارنظرهای شتابزده پرهیز کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این جلسه ساعت ۱۳ فردا برگزار می‌شود، گفت: معتقدیم باید حقیقت‌های پیرامونی موضوع به نحو شایسته تببین شود؛ به همین جهت، در نخستین لحظاتی که امکان برگزاری جلسه فوق‌العاده وجود داشته است، تدبیر کرده‌ایم تا این جلسه تشکیل شود.

مقتدایی به مطالب منتشر شده در برخی رسانه درباره اظهارنظرها در خصوص این حادثه اشاره کرد و بیان داشت: برخی رسانهها اظهارنظرهایی از بنده منتشر کردهاند که از اساس صحت ندارد.