به گزارشافکارنیوز،مجتبی رحماندوست نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت و گو با جوان آنلاین با اشاره به اثرات منفی ورود زود هنگام به عرصه انتخابات، گفت: تا ۱۲ مرداد ماه سال ۹۲ دولت دهم سرکار خواهد بود و انتخابات در خرداد ماه انجام می شود. بنابراین تا خرداد ۹۲ که انتخابات انجام می شود و پیش از انتخابات دستگاههای اجرایی باید بر سر کار خودشان باشد و به موقع اش تبلیغات ریاست جمهوری انجام می شود و رییس جمهور انتخاب می شود.

وی ادامه داد: زمانیکه خود دولت فعلی می گوید تا آخرین روز اعتبارم کار خواهم کرد و مقام معظم رهبری نیزچنین مطالبه ای دارند و انتظار عمومی مردم از دستگاههای اجرایی و مسئولین اجرایی این است که از حداکثر فرصتشان برای خدمت به مردم استفاده کنند، دلیلی ندارد که فعالیت های تبلیغاتی زود هنگام انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اگر کاندیدای های ریاست جمهوری ورود زود هنگام به عرصه انتخابات داشته باشند که متاسفانه بعضا شاهد آن هستیم نه تنها نتیجه مثبت ندارد بلکه نتیجه منفی و ضد تبلیغ داردو مردم نیز انقدر روشن و آگاه هستند که دلیل اقدامات برخی کاندیدا را تشخیص دهند. هرچند که با عنوانی غیر از تبلیعات ریاست جمهوری کاندیداها تبلیغات زود هنگام انجام می دهند و عنوانها، عنوان دیدار و سفر کاری باشد اما مردم به صورت واضح و دقیق می فهمند هرچند که این فرد نگوید که این سفرها سفرهای کاری است.

رحماندوست با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام نتیجه عکس خواهد داشت، تصریح کرد: اگر این افراد بخواهند بهانه دیگری نیز جز تبلیغات ریاست جمهوری مطرح کردند بازهم مردم متوجه می شوند و این تبلیغات تاثیر منفی خواهد داشت. اگر این افراد بخواهند رعایت بیت المال را کنند و سفرهای زمینی، دریایی و هوایی از پول بیت لمال هم نروند و به نام کار برای مسئولیت خودشان باشد اما در نیت و باطن کار تبلیغی ریاست جمهوری باشد ایجاب می کند که حقوق و وقت بیت المال و ملت را رعایت کنند و به اینگونه سفرهای زود هنگام تبلیغاتی نروند.

وی افزود: البته معتقدم زمان پیش بینی شده در قانون برای تبلیغات ریاست جمهوری کافی نیست اما راه آن سفرهای استانی و تبلیغات زود هنگام نیست بلکه در درجه اول اصلاح قانون انتخابات است و در درجه دوم اصلاح قانون اساسی است چرا که انتخابات ریاست جمهور از جمله انتخابات مراجعه به آرای عمومی محسوب می شود و راه سوم هم این است که کسانیکه می خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند مسئولیت هایشان انقدر شفاف باشد که مردم بتوانند نسبت به آن استناد کنند و نیاز به آن صحبت های دقیقه نود هم نیاشد و تاثیر هم داشته باشد و اگر مردم در طول چند سال که از مسئولیت آن کاندیدا می گذرد اما شناختی از آن پیدا نکرده اند آن چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری نیز شاید موثر نباشد.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بصیرت یعنی این‌که شما خط درگیری را تشخیص بدهید، بعضی اشتباه می‌کنند و رقیب انتخاباتی خود را شیطان اکبر می‌نامند. شیطان اکبر آمریکا و اسراییل هستند، نه رقیب انتخاباتی، گفت: در آستانه انتخابات و زمان قانونی تبلیغات افراد داغ می شوند و ممکن است در تبلیعات حرمت داری را رعایت نکنند و بعضا پا از گلیم حرمت خویش دراز کنند و به تعبیری که مقام معظم رهبری فرمودند رقیب خود را شیطان اکبر بنامند. در حالیکه باید بدانیم آن فرد که دشمن است و برای کارهای کشور دست اندازی می کند شیطان اکبر است.

رحماندوست یاد آور شد: هر کدام از کاندیدا ها هرچند که باهم تفاوتهایی دارند اما هیچ کدام دشمن نیستند و مغایر منافع ملی کشور و انتخاب هیچ کدامشان آب در آسیاب دشمن ریختن نیست. همه کاندیداها می توانند اختلافهای جزئی داشته باشند بخصوص که پیش بینی می شود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تقریبا اکثریت کاندیداها اصولگرا باشند گرچه گفته می شود کاندیدای اصلاح طلب نیز می آیند اما به نظر می رسد رقابت اصلی میان کاندیدای اصولگرایان باشند و اگر اینگونه باشد واقعا هیچ کس نباید حرمت شکنی کند.