استقبال حریری از مواضع ایران

افكار نيوز - جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری -نخست وزیر لبنان- از کمک های نظامی ایران برای تجهیز ارتش لبنان به جدیدترین تسلیحات برای دفاع از خاک آن کشور استقبال کرد.

به گزارش افکار به نقل از العالم، ‌ " خالد زهرمان " عضو فراکسیون پارلمانی " المستقبل " گفت: ما از هرگونه کمک بدون قید و شرط نظامی از طرف کشورهای دوست برای تجهیز ارتش لبنان به تسلیحات استقبال می کنیم.
زهرمان افزود: جریان المستقبل با مسلح شدن ارتش لبنان از سوی ایران مخالفتی ندارد و همه لبنانی ها دراین خصوص اتفاق نظر دارند.
وی با اشاره به اظهارات اخیر " میشل سلیمان " - رئیس جمهوری لبنان - بعد از حمله اخیر رژیم اسرائیل به ارتش لبنان مبنی بر ضرورت مجهز شدن آنها به انواع سلاح ها گفت: این طرح جدی است و باید نهایت تلاش خود را برای تجهیز ارتش به انواع سلاح های پیشرفته برای دفاع از لبنان به کار گیریم.
وی با ابراز شگفتی از موضع جانبدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی درحمله اخیر آنها به ارتش لبنان ابراز شگفتی کرد و گفت: این موضع گیری آمریکا مایه شگفتی است چرا که ارتش لبنان به ارتش اسرائیل حمله نکرد بلکه از سرزمین خود دفاع کرد.
وی خاطر نشان کرد: چگونه است که وقتی رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکا در حمله و تجاوز به خاک لبنان به کشتار غیرنظامیان بیگناه اقدام کرد، آمریکا هیچ موضعی اتخاذ نکرد؟

این در حالی سات که جریان ۱۴ مارس به رهبرب سعد حریری جریان تحت نفوذ عربستان و وهابیت است و این تغییر رویکرد نشان از بازیابی و مقبولیت چهره ایران در منطقه دارد.

/ب.