به گزارش افکارنیوز، سایت دولتی شبکه ایران در یادداشتی نوشت که احمدی‌نژاد تدارکاتچی نظام نیست. این جمله تشابه زیادی به سخنان سیدمحمد خاتمی در آخرین روزهای ریاست جمهوری‌اش دارد.

دو روز پس از نامه جنجالی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، سایت دولتی «شبکه ایران» در یادداشتی نوشت که احمدی‌نژاد «تدارکاتچی نظام» نیست.

این یادداشت را «محمدرضا تقوی‌فرد» نوشته که پیش‌تر سردبیری روزنامه بامداد را بر عهده داشت. او هم‌اکنون سردبیر روزنامه خورشید وابسته به سازمان تأمین اجتماعی تحت مدیریت سعید مرتضوی است.

به گزارش فاطر تقوی‌فرد که از وی به‌عنوان یکی از حامیان اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس‌دفتر رئیس جمهور یاد می‌شود، در این یادداشت با دفاع از دو نامه‌‌ محمود احمدی‌نژاد به رئیس قوه قضاییه برای بازدید از زندان اوین، نوشته که ‌اجرای قانون اساسی‌ ‌برای رئیس‌جمهور هر دوره، «یک آرزو و خواسته مشروع و قانونی بوده» و «در این رهگذر کسانی بوده‌اند که در قالب همین مسئولیت دریافته‌اند که بیش از یک رئیس‌جمهور در جایگاه تدارکاتچی قرار گرفته‌اند».

سردبیر روزنامه دولتی خورشید، همچنین می‌نویسد: «اگر روزگاری رئیس‌جمهور قبلی از این موضوع گلایه کرده است، رئیس‌جمهور کنونی با پافشاری برای استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در همه بخش‌ها ازجمله انتخاب وزرای کابینه، جلوگیری از دخالت‌های دیگران در عزل و نصب‌ها، بسط عدالت و مهرورزی در سراسر کشور، حذف و اضافه‌های لازم در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی و ده‌ها مورد دیگر نشان داده ‌که فرزند ملت تدارکاتچی نظام نبوده است».

اشاره آقای تقوی‌فرد به صحبت‌های سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات است که در اواخر عمر دولت خود از اینکه «رئیس‌جمهور را تدارکاتچی قوای دیگر خطاب می‌کنند» گلایه کرده بود.

خاتمی البته مدتی بعد تصریح کرد که هیچ‌گاه نگفته‌ رئیس‌جمهور تدارکاتچی است اما در عین حال تأکید کرد برخی «‌می‌خواهند رئیس‌جمهور تدارکاتچی باشد».

** اقدام مشابه احمدی‌نژاد و خاتمی

اواخر سال ۹۰، محمود احمدی‌نژاد دست به اقدامی زد که از سوی صاحبنظران سیاسی «تکرار اقدامات سیدمحمد خاتمی» تعبیر شد.

او با احیای «هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی» اعلام کرد که می‌خواهد بر قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اجرای قانون اساسی نظارت کند.

«هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی» اولین بار اندکی پس از شروع به‌کار دولت خاتمی تشکیل شد اما با انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور درسال ۱۳۸۴، احمدی‌نژاد دستور انحلال آن‌را صادر کرد.

آقای احمدی‌نژاد اما اسفندماه سال گذشته پس از صدور دستور تشکیل مجدد این هیئت، گفت: «زمانی برداشت بنده این بود که نیازی به وجود این هیات نیست اما امروز به این نتیجه رسیده‌ام که وجود چنین هیاتی بسیار مورد نیاز و لازم است».

در هر دوبار شورای نگهبان رسماً اعلام کرد که تشکیل این هیئت خلاف قانون اساسی است.

کارشناسان سیاسی پیشبینی میکنند مطلب امروز سایت شبکه ایران درباره تدارکاتچی بودن رئیسجمهور نیز همانند اقدام احمدینژاد در احیای هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی با اعتراضات گستردهای از سوی اصولگرایان، دانشجویان و نمایندگان مجلس مواجه شود.