به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سردار فضلی در نشست خبری نمایش بزرگ میدانی بازسازی غدیر اظهار داشت: نمایش میدانی و صحنه ای غدیر که توسط عزیزان بسیجی به فضل خداوند و با هدایت و راهنمایی علما و برگرفته از احادیثو روایات در سال ۸۹ در شهر قم آغاز شد که امسال نیز این همایش بزرگ در اقصی نقاط کشور برگزار می شود.

وی افزود: اولین نمایش میدانی و بازسازی غدیر در سال ۸۹ در شهر قم و در کنار کوه خضر پیامبر برگزار شد و جمع کثیری از مسئولان و مردم شریف استان قم و زائران حضرت معصومه(س) نیز در آن شرکت داشتند.

جانشین فرمانده بسیج ادامه داد: بعد از این مراسم بسیاری از شهرها به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که در سال ۹۰ این مراسم و آئین مذهبی در ۷۳ نقطه از ایران اسلامی برگزار شد.

سردار فضلی با اشاره به برنامه های سازمان بسیج برای برگزاری نمایش بزرگ میدانی بازسازی غدیر در سال جاری گفت: با آمادگی همه جانبه بسیج و با حمایت و کمک علما و مسئولان کشوری و لشکری و ائمه جمعه و جماعات در ۱۰۰ شهر از ایران اسلامی این آئین برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برگزاری همایش بازسازی غدیر در این ۱۰۰ نقطه کاملا به صورت داوطلبانه بوده است، گفت: با عنایت ائمه اطهار(ع) در سال آینده نیز ظرفیت برگزاری این آئین دینی را افزایش خواهیم داد.

همچنین در ادامه این نشست خبری سردار سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه بازسازی واقعی غدیرخم برای اولین بار در سال ۸۹ در تاریخ اسلام اتفاق افتاد، گفت: غدیری که تنها در محافل و مجالس محبوس شده بود با برنامه ریزی و همت بسیج و عنایت شهدا تلاش شد که روز غدیر هم همچون روز تاسوعا و عاشورا به صورت میدانی در سراسر کشور برگزار شود که این همایش تاکنون با کمترین هزینه ها و با مشارکت مردم برپا گشته است.

وی ادامه داد: پایگاه اینترنتی غدیرخم نیز راه اندازی شده و مردم می توانند ۱۰۰ نقطه ای که امسال این همایش در آنجا برگزار می شود را در این پایگاه مشاهده کنند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور به محل برگزاری این همایش در تهران اشاره و تصریح کرد: ناحیه شمالی تهران در جاده لشگرک - منطقه جماران امسال متولی برگزاری این مراسم در تهران است و از ساعت ۸ صبح روز عید غدیرخم برگزار می شود.

سردار سلیمانی با اشاره به استقبال اهل تسنن از این مراسم گفت: از این واقعه بزرگ حتی در استان های اهل تسنن نیز استقبال شده و در آنجا نیز مردم در ایجاد بستر بازسازی این واقعه نیز مشارکت داشته اند.

همچنین جعفری، رئیس سازمان بسیج رسانه ملی با اشاره به همکاری رسانه ملی با سازمان بسیج مستضعفین در بازسازی میدانی روز غدیر اضافه کرد: بخش اعظمی از هنرمندان جامعه تئاتر و کسانی که در حوزه رسانه کار می‌کنند درگیر این بازسازی میدانی هستند و این آئین مذهبی بزرگ در تهران به صورت نمایش میدانی و خیابانی نیز برگزار خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه۱۰۰ گروه هنری این واقعه را بازسازی می کنند، افزود: به بسیج صدا و سیما ماموریت داده شده که در خدمت سازمان بسیج مستعضعفین باشد تا این حرکت عظیم بازتاب بهتری در جامعه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه ملی ادامه داد: در معرفی و تبلیغ این همایش مذهبی تیزرها و برنامه هایی آماده شده که از طریق رسانه ملی پخش می شود. همچنین مستندی از دوره‌های گذشته برپایی این آئین توسط گروه تلویزیونی بسیج تهیه شده که در ایام جاری پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آئین مذهبی به صورت زنده در روز عید غدیرخم از رسانه ملی پخش می شود، تصریح کرد: همایش روز غدیر در شبکه های استانی تهران، اصفهان و خوزستان از صدا و سیما پخش می شود.

جعفری با بیان اینکه رسانه ملی در خدمت این حرکت بزرگ آئینی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این رسانه بتواند نشاط را از مردم به خود مردم منتقل کند.

همچنین در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد دو سال گذشته بازسازی واقعه بزرگ غدیر در قالب یک کلیپ پخش شد.