دانشجویان سرباز پیاده احزاب نیستند / انتقاد از برخی رفتارها با دانشجویان
افکارنیوز _ گروه سیاسی:

حجت الاسلام محمد محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن بازدید از غرفه " افکارنیوز " در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات از نزدیک با روند فعالیت اعضای تحریریه این سایت خبری، تحلیلی قرار گرفت.

آقای محمدیان در ادامه به چند سوال خبرنگار ما پاسخ داد. وی در خصوص چگونگی ورود دانشجویان به فضای انتخابات، گفت: ما معتقدیم که دانشجویان سرباز پیاده احزاب نیستند.

وی عنوان کرد: نه احزاب باید وارد این فاز شوند که از دانشجو به عنوان سیاهی لشکر استفاده کنند و نه دانشجویان باید اجازه دهند که دیگران اینچنین برخوردی با آنها داشته باشند.

این عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این توهین آمیز است که مجموعه‌هایی از بیرون دانشگاه‌ها وارد شوند و به دانشجویان نگاه ابزاری داشته باشند.

محمدیان با عنوان این مطلب که دانشجو باید در مقابل کاندیداها که حرف و ادعایی دارند، تحلیل کند و سئوال بپرسد و زبان مردم باشد، اظهار داشت: دانشجویان باید کاندیداها را به سوی اینکه برنامه‌شان تشریح نمایند، هدایت کنند.

وی تصریح کرد: یک دانشجو باید در خصوص نحوه اداره کشور، نگرش و استدلالاتی که کاندیداها دارند بحثکند و از فحوای کلام آن‌ها صالح و اصلح را تشخیص دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ادامه داد: برخوردها و نگاه‌های ابزاری به دانشجو باعثمی شود که فضای سیاسی در کشور ما یک فضای نابالغی باقی بماند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: همه باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه ما به بلوغ سیاسی بیشتری برسد.

حجت الاسلام محمد محمدیان در پاسخ به این سوال که پرسیده شد: گفته میشود بودجه برخی دستگاهها و نهادهای منتقد جریان خاص پرداخت نشده، آیا این گفته صحیح است؟، بیان داشت: چنین اتفاقی در مورد ما درست نیست.