رئیس مجلس و نمایندگان بدون فوت وقت امر ولی را اطاعت کردند
افکارنیوز _ گروه سیاسی:

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اهرم قانونی مجلس برای اینکه قوه مجریه در چارچوب قانون عمل کند و پاسخگو باشد، سئوال از وزراء و رئیس جمهور است و هرگاه مجلس تشخیص بدهد که قوه مجریه از انجام وظایف خود کوتاهی کرده است می تواند از رئیس جمهور سئوال کند.

وی با اشاره به علت مطرح شدن مساله سئوال از رئیس جمهور، گفت: مجلس شورای اسلامی این استنباط را داشت که قوه مجریه در نوسانات قیمت ارز در حوزه مدیریتی کوتاهی کرده و به همین جهت از رئیس جمهور سئوال کرد.

به گفته نقوی حسینی سئوال مجلس از رئیس جمهور یک سئوال سیاسی و جناحی نبود، بلکه یک سئوال تخصصی و فنی بود و مراحل قانونی سئوال از رئیس جمهور هم طی و به ایشان ابلاغ شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره قوا را تشویق می‌کنند تا در چارچوب وظایف و اختیارات‌شان به طور قاطع عمل کنند، اظهار داشت: در پیام سه روز قبلشان هم تایید فرمودند اقدام مجلس، اقدام مثبتی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس جمهور هم اعلام کرد که من پاسخ می‌دهم و برای شفاف سازی در این زمینه توضیح لازم را خواهم داد. این اقدام دولت هم قابل توجه بود و مقام معظم رهبری هم اقدام دولت را تایید فرمودند.

نقوی با عنوان این مطلب که کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: ممکن بود از این پرسش و پاسخ در مجلس، دشمنان سوء استفاده کنند بنابراین مقام معظم رهبری فرمودند که از همین جا کار متوقف شود و دیگر ادامه پیدا نکند.

وی بیان داشت: بنابراین آنچه که نمایندگان تا امروز برای سئوال از رئیس جمهور انجام دادند کاملا در چارچوب ولایت پذیری آن‌هاست و رهبری هم اقدام آنها را مثبت دانستند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: نمایندگان با شنیدن پیام مقام معظم رهبری همه با هم امضای خود را پس گرفتند و اعلام کردند که دیگر سئوالی نداریم که این هم باز نشانه ولایت پذیری مجلس و نمایندگان است و نشان می‌دهد که مجلس کاملا در چارچوب ولایت حرکت می‌کند و سرباز و مطیع ولایت است و تشخیص مصالح و منافع کشور به عهده مقام معظم رهبری است.

"وقتی رهبری تشخیص میدهد که مسالهای باید انجام گیرد همه قوا باید تبعیت کنند و ما افتخار میکنیم که نماینده مجلسی هستیم که مطیع رهبری است و خودش را سرباز ولایت میداند و به محض اینکه نظر مقام معظم رهبری مطرح شد هم نمایندگان سئوال کننده و هم رئیس مجلس بدون فوت وقت اطاعت کردند و اطاعت خودشان را رسما اعلام کردند."