به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، محمدجواد حق شناس(مدیرمسئول روزنامه زنجیره ای و توقیف شده اعتماد ملی) به «آریا» و در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی می تواند با فاصله گیری از تندروهای اصلاح طلب و اتخاذ مشی معتدل و میانه رو بار دیگر جریان اصلاحات را زنده و پویا کند؟ گفت: اتفاقا برعکس این صحبت درست است یعنی تندروهای اصلاح طلب در حال نزدیک شدن به آقای خاتمی هستند البته این کار به معنای این است که تندروهای اصلاح طلب می خواهند دست از تندروی های خود بر دارند(!)

وی افزود: آقای خاتمی در اسفندماه گذشته با حضور در انتخابات بزرگترین هزینه را پرداخت کرد و در فضای مجازی سبز بیشترین برخورد با ایشان صورت گرفت.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی ادامه داد: چهره هایی که به حضور خاتمی در انتخابات مجلس نهم ایراد می گرفتند می بینیم امروزه معتقدند حضور ایشان در انتخابات کار درستی بوده و حتی عملا برخی از چهره های شاخص تندروی گذشته اصلاح طلب اعلام می کنند پیوند برقرار کردن بین آزادی زندانیان سیاسی و انتخابات امر معقولی نیست وی با بیان اینکه «اگر آقای خاتمی در انتخابات حاضر شود همه چهره های اصلاح طلب از جمله عبدالله نوری در ذیل گفتمان خاتمی می توانند حضور داشته باشند و ایفای نقش کنند»، درباره رقابت عارف با خاتمی نیز گفت: آقای عارف در موقعیتی نیست که بخواهد با خاتمی و چهره دیگری رقابت کند.

یادآور می شود اعلام برائت از فتنه سال ۸۸ و کسانی که پازل دشمن را کامل کردند، طبیعی ترین شرط برای همه جریان های مایل به حضور در عرصه سیاسی و انتخابات به شمار می رود و از همین منظر، اصلاح طلبان نیز باید مرزبندی روشنی با فتنه و آشوب ۳ سال پیش ترسیم کنند دیگر آن که نقش آفرینی برخی عناصر در آن خیانت بزرگ و بازی در نقش اپوزیسیون، کمترین شایستگی حضور در حاکمیت را برای آنان باقی نمی گذارد. ضمن آن که سران و عوامل اصلی فتنه به جرم وطن فروشی و خیانت باید در انتظار محاکمه و مجازات باشند. از همین منظر باید دید عناصر تندرو و ساختارشکن، به واسطه پشیمانی از آشوب سال ۸۸ به خاتمی نزدیک شده اند یا همچنان به قول کسانی چون ابراهیم یزدی، امثال خاتمی را لولای پیوند گروه های مختلف ضدانقلاب برای پیگیری پروژه ساختارشکنی و آشوب می دانند.

در عين حال اظهارات حق شناس نشان مي دهد عناصر تندرو به اين نتيجه رسيده اند كه تحريم انتخابات مجلس به بهانه حمايت از عناصر بازداشتي كمترين خريداري در ميان مردم نداشته و غيرقابل تداوم است. با اين وصف بايد پرسيد تكليف ادعاي تقلب و شعارهاي مبني بر اينكه اگر فلان بهمان بازداشت شوند، قيامت مي شود، چه مي شود؟!