به گزارش افکارنیوزبه نقل از ندای انقلاب، در پی بازداشت و محاکمه «محمدعلی - ط»، بنیانگذار فرقه انحرافی «عرفان حلقه» در اردیبهشت ۱۳۹۰ که منجر به محکومیت وی به ۷ سال زندان شد، برخی از مسترهای این فرقه فعالیت مخفیانه را در دستور کار خود قرار دادند اما تعدادی از آنها برای تداوم فعالیت راهی انگلیس و آمریکا شدند.

مسترهای لندن نشین «عرفان حلقه» با هدف ترویج افکار انحرافی و جذب نیروهای جدید و ارتباط تشکیلاتی اقدام به راه اندازی یک شبکه رادیویی کرده و بخشی از هم سلکان آنها نیز اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی در آمریکا نموده اند. اگر چه «ط» از اواسط دهه هفتاد مدعی فرا درمانی شد ولی فعالیت رسمی وی از سال ۸۳ در قالب یک موسسه آغاز شد و در سال ۸۵ نیز موفق به دریافت مجوز تأسیس یک سازمان مردم نهاد گردید که به دلیل تخلفات گسترده در سال های بعد این مجوز تمدید نگردید. با این وجود وی و همفکرانش با اغفال برخی جوانان اقدام به برگزاری کلاس هایی در سطح تهران و چند شهر دیگر کردند و از این طریق ثروت نامشروع و غیرقانونی دست و پا کردند.

از مهم ترين انحرافات اين فرقه مي توان به مواردي مانند: تفسير به رأي آيات قرآن، توهين به مقام الوهيت، رد شفاعت و توسل به ائمه معصومين(ع)، تعبير خرافه از دين، برگزاري كلاس هاي مختلط زنان و مردان بدون پوشش اسلامي و استفاده از برخي روش هاي شيطاني اشاره كرد.