به گزارش افکارنیوز،گویانیوز با اشاره به حضور دو طیف مدعی «انحلال طلبی و براندازی» و «اصلاح طلبی و تغییر از درون» در نشست یاد شده نوشت: با دنبال کردن چنین نشست هایی که هیچ استراتژی مشخصی در آن دیده نمی شود به هیچ وجه نمی توان پی برد که انحلال طلبان رفرمیست شده اند یا اصلاح طلبان برانداز. پس به صراحت باید گفت چنین نشست هایی تنها برای فرار از وجدانی معذب است و اکشن بودن فرد و گروه(نه خرد سیاسی) در آن نقش اساسی دارد. این واقعیت، چنین جلسه هایی را عملا وارد خانه یک تور گردشی مضحکه آمیز با شعارهای اپورتونیستی سیاسی می کند.

گویانیوز خاطرنشان کرد: دو عضو مرکزیت حزب کومله و دموکرات برای آنکه بتوانند کمی نقد های تند اعضای خود را کاهش دهند همان وقت که اعلام می کنند به نام حزب در این جلسه شرکت نکرده اند، کاربران فیس بوکی اعضای خود این حزب بلافاصله به این گفته واکنش نشان می دهند و می نویسند «با پول و خرج حزب سفر و نشست برگزار می کنند، اما عکس یادگاری شخصی می گیرند».
نویسنده اضافه کرده است: نمی توان از تناقض ادبیات ناسیونالیستی حاضران و تجزیه طلبی گروه هایی نظیر حزب دموکرات چشم پوشی کرد. حتی این گروه ها در بیانیه های کردی از جدایی طلبی دفاع می کنند اما در بیانیه های فارسی، خود را حافظ تمامیت ارضی معرفی می کنند. آیا این تناقض نیست؟
یادآور می شود بنابر گزارش یک سایت ضد انقلابی موسوم به «کردانه» خالد عزیزی از سران گروهک دموکرات اخیرا در پاریس با سران گروهک تروریستی منافقین دیدار و گفت و گو کرده است. برخی اعضای گروهک دموکرات، جزو برگزارکنندگان نشست پراگ با ادعای اتحاد برای دموکراسی بودند.

در همین حال سایت اپوزیسیونی «فرهنگ دات کام» در تحلیلی نوشت: اپوزیسیون ایرانی خارج کشور یک روز سر چهار راه استکهلم می ایستند و روز دیگر سر چهار راه واشنگتن! صف می کشند، چند روز می روند سر چهار راه بروکسل! و اخیرا هم رفته بودند سر چهار راه پراگ! به ردیف نشسته بودند. برخی از این اپوزیسیون فعله ساده به شمار می روند و برخی فعله کهنه کار، و سمبل کاری! را قبلا تجربه کرده اند. چند تن از آنان از فعله بودن گذار! کرده اند و تبدیل به فحله زبان دراز شده اند، و سرکرده و سردمدار از آب درآمده اند. ولی هر جا که باشند به انتظار ارباب و کارفرما ایستاده اند، برایشان هم فرق نمی کند، آمریکا باشد یا اروپا، یا کشورهای عربی و حتی رژیم. مسئله اصلی دریافت حق القدم! و بازی کردن نقش اپوزیسیون سیاسی است. شاید از این نمد کلاهی هم گیرشان بیاید.

این سایت اینترنتی با بیان اینکه فعله های اپوزیسیون یاد گرفته اند خود را آقای مهندس و آقای معمار خطاب کنند، می نویسد: با این همه آنها یاد گرفته اند که فریب تعریف و تمجید و تشویق زبانی یکدیگر را در صورتی که مجانی باشد نخورند. آنها آن اندازه برای ارباب کار می کنند که فردا هم بتوانند سر کار حاضر شوند و به قول معروف خودکشی نمی کنند. کافی است یک ارباب پیدا شود و سوت بزند و یک بلیط هواپیما، دو شب هتل و چند وعده غذای مفت بدهد. یک منبع آگاه می گفت؛ برخی از شرکت کنندگان در کنفرانس اخیر پراگ، چهار هزار دلار دستخوش گرفته اند. نرخ خودفروشی هم تعیین شد، و عجب ناچیز است.

شايان ذكر است ميزبان كنفرانس اخير برخي عناصر كار چاق كن سلطنت طلب و معروف به كلاهبرداري نظير عليرضا نوري زاده، شهريار آهي و جواد خادم (از عناصر پشت صحنه كودتاي نوژه كه متهم به بالا كشيدن بخشي از بودجه اين كودتا مي باشد) بوده اند. به گزارش سايت خودنويس حداقل نيم ميليون دلار خرج نشست اخير در پراگ شده بود.