کسی‌که ازآل سعود پول گرفته صلاحیت نامزدی ندارد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی که در برنامه زنده «دو نیم ساعت» شبکه خبر سخن می‌گفت، حضور عظیم مردم در عزاداری‌ها و سرسپردگی به ولایت را از اهداف بسیج خواند و اظهار داشت: بسیج ریشه در آموزه‌های عاشورا دارد و برجستگی‌ها در بسیج در اوج کمال خود در عاشورا متجلی شده است.

وی افزود: تفکر بسیجی یعنی تفکر ایستادگی بر روی کلمه حق و در این راه نیز از هیچ تهدیدی هراس ندارد و این تفکر مورد بسیاری از مؤلفه‌های قدرت برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به اقدامات دشمنان و برنامه‌های آنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: آنها علیه ما یک موج جنگی به راه انداختند اما از دل آن، موج قوی‌ترین نیروی منطقه در ایران به وجود آمد؛ ما را تهدیدهای هوایی کردند اما از دل این تهدیدها یک نیروی عظیم پدافند هوایی بیرون آمد که در دنیا بی‌نظیر است.

*بسیج در حال شکل‌دهی یک قدرت عظیم فرهنگی است

سردار نقدی با بیان اینکه دشمن به دنبال جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است، تأکید کرد: در حال حاضر بسیج در حال شکل‌دهی یک قدرت عظیم فرهنگی است.

وی ادامه داد: جامعه ما جامعه اسلامی است و ما نیز باید به سمت جامعه اسلامی برویم یعنی تمام اجزا براساس احکام اسلام پیش رود که برای این راه نیاز به انسان‌های ساخته شده داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: عملی شدن جامعه اسلامی که تمام اجزای آن دارای احکام اسلامی باشد نیاز به خودسازی دارد که در این راه همه ملت باید در جهت خودسازی گام بردارد؛ مقام معظم رهبری از ما خودسازی می‌خواهد و بسیح نیز برنامه گسترده‌ای در این خصوص داشته که یکی از آنها نظام تربیتی صالحین است که آثار بسیار ملموسی نیز داشته است.

سردار نقدی با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خداست، گفت: اخلاص و ایثار از ویژگی‌های برجسته بسیج هستند به خصوص اخلاص که رهبر معظم انقلاب از بسیجیان خواستند که در این امر هر روز بیشتر تلاش کنند.

*بسیج در قرآن مترادف حزب‌الله است

وی اضافه کرد: ولایتمداری و سازش‌ناپذیری با دشمن از ویژگی‌های اجتماعی بسیج است و بسیج در قرآن نیز مترادف حزب‌الله است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که وجود دارد تشکیلات گریزی است، تصریح کرد: همه می‌دانیم که اگر در کنار هم باشیم اثرگذاری ما قطعاً بیشتر خواهد بود و بنابراین این فرهنگ یکپارچه شدن باید در جامعه نهادینه شود و ما باید به این تفکر برسیم که می‌توان از یک ظرف آب چند بار استفاده کنیم یعنی از ظرفیت‌های یک انسان چندین برابر خروجی داشته باشیم.

وی افزد: غربی‌ها سه الی چهار هزار شبکه ماهواره‌ای دارند که در دنیا فساد را ترویج می‌کنند. ۱۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی نیز به زبان فارسی راه انداختند تا از این راه فساد را نیز در میان ما رواج دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به از دسترس خارج کردن شبکه‌های العالم و پرس‌تی‌وی ایران توسط غربی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آنان با این کارشان ژست آزادی خود را نیز از بین بردند.

سردار نقدی با تأکید براینکه ما ظرفیت‌های بسیاری داریم، گفت: بزرگترین هم و غم ما این است که ما از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی در مورد مباحثاقتصادی نیز اظهار داشت: در بحثاقتصاد تحول بزرگی را با الگو قرار دادن تدابیر مقام عظمای ولایت به وقوع رسانده‌ایم که توجه به اقشار از اولویت‌ها بود؛ قشر مهندسی، پزشکان، اصناف، کارگر و تولید‌کنندگان را به صورت مجزا تعریف کردیم تا بتوانند در مورد موضوع کاری خود فکر کنند و برنامه‌هایی را برای تعالی و پیشرفت تدوین سازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد فعالیت‌های سیاسی بسیج نیز گفت: سیاست یکی از ابعاد زندگی انسان است و اگر یک بسیجی به عنوان یک انسان نخواهد وارد عرصه سیاسی شود، یکی از ابعاد وجودی خود را منکر شده است.

سردار نقدی تأکید کرد: بسیج در مورد سیاست، در چارچوب کلی نظام حرکت می‌کند و در عرصه‌هایی که مرزبندی انقلاب و ضدانقلاب به وجود می‌آید به طور جد وارد می‌شود. اما در سیاست‌های داخلی دخالتی ندارد.

وی اضافه کرد: در مورد مذاکره با آمریکا وقتی مقام معظم رهبری می‌فرماید ما با آمریکا مذاکره‌ای نداریم، بسیج جلوی کسانی که حرف از رابطه و سازش می‌زنند، می‌ایستد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید براینکه در فتنه سال ۸۸ مرزبندی‌های دوست و دشمن مطرح بود، گفت: در حادثه فتنه، خطر بزرگی را از کنار گوش خود گذراندیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود اظهار داشت: شخصی که تا دیروز با پادشاه منفور عربستان در مورد رئیس جمهور شدن خود مشاوره زده و پول گرفته و یا مسئول دفترش از شاه جنایتکار بحرین پول دریافت کرده است و امروز نیز قصد کاندیداتوری دارد یا او را معرفی می کنند، باید بداند به طور قطع صلاحیت نامزدی در انتخابات را ندارد.

سردار نقدی تأکید کرد: اگر روزی ما بنی‌صدر را به دلیل عدم کفایت سیاسی عزل کردیم امروز این اشخاص ۱۰ برابر کفایت سیاسی‌شان بدتر از بنی‌صدر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری بسیج، سیاسی است اما سیاست‌زده نیست و ما نیز حد متعارفی از کار سیاسی را در بسیج تعریف کردیم ولی چون آحاد بسیجیان، از مردم هستند بنابراین طبیعی است در بین مردم اختلاف‌نظر انتخاباتی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: غربی‌ها آرام آرام به دنبال این هستند که سرتاپای ما را غرب‌زده کنند اما ما نباید زیر بار این سبک‌های غربی برویم چراکه خود سبک زندگی بسیجی که الگویی جهادی است یک سبک خوب زندگی اسلامی است که در آن رفاقت، صداقت و اخلاص جریان دارد.

سردار نقدی در مورد امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت که ما باید در این امر ابتدا نرم با افراد صحبت کنیم نه اینکه یکباره به سراغ ابزار سخت برویم و اگر دیدیم که فردی به نصحیت و پند و اندرز گوش فرا نمی‌دهد در آن هنگام از ابزارهای حکومتی استفاده و آنها را به دستگاه‌ها معرفی کنیم اما اولویت با روش ارشادی و ایجابی است که این کار شروع شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در یک جلسه‌ای که در یکی از مساجد تهرانپارس بسیجیان با مردم برگزار کردند در مورد ماهواره و برنامه‌های غربی‌ها توضیح و شرح دادند و همین موضوع سبب شد که مردم ۱۷۵ گیرنده خود را خودشان به ما تحویل دهند و این نشانه بحثو سخنان ارشادی با مردم است.

سرداری نقدی در بخش پایانی سخنان خود نیز در مورد این سؤال مجری که برخی‌ها می‌گویند بسیج امتیازاتی را به عنوان مثال برای ورود به دانشگاه‌ها به اعضای خود می‌دهد، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها دوست دارند بگویند بسیج اجباری، زوری و مالی است اما این دروغ است و البته بعضی از ما نیز به این مسائل دامن زدیم.

وی ادامه داد: مجلس در چهار دوره گذشته مصوب کرد که برخی بسیجیان بتوانند با امتیاز وارد دانشگاه‌ها شوند اما این قانون هیچگاه در مورد دانشگاه‌های دولتی اجرا نشد و ما نیز شاکی نیستیم چراکه این درست نبود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: اتفاقاً بسیجی باید بیشتر درس بخواند و تلاش مضاعفی را از خود نشان دهد که البته امسال از ۳۶ نفری که توانستند در کنکور رتبه تکرقمی کسب کنند ۲۳ نفر آنها عضو بسیج بودند.