به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، ˈغضنفر رکن آبادیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو نور لبنان وابسته به حزب الله سفیر کشورمان ضمن تأکید بر حمایت ایران از لبنان در پاسخ به انتقادات رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان گفت: ما به مبانی، اصول و رسالت انقلاب اسلامی در راستای تحقق عدالت افتخار می کنیم و از هر انتقاد یا سززنشی، ناراحت نمی شویم چراکه انجام وظیفه، برای ما مهم تر است.

جنبلاط اخیرا با اشاره به اینکه ˈایران درحقیقت برای بهبود شرایط گفت وگوهای خود با غرب، از همکاری با لبنان استفاده می کند و ما مخالف این امر هستیم ˈ، گفته بود: ما نمی خواهیم لبنان به صحنه درگیریهای عربی - ایرانی و عرصه ای برای ایجاد گفت گوی های غرب با ایران تبدیل شود.

رکن آبادی در ادامه این گفتگو با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: رژیم صهیونیستی با حمله احقمانه علیه غزه مجبور شد، تسلیم شرط های مقاومت شود و مقاومت نیز توانست معادله های جدیدی را به دشمنان خود در منطقه تحمیل کند.

وی با اشاره به حمایت دایمی ایران از فلسطین افزود: ما به مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی کمک کردیم و همچنان نیز کمک خواهیم کرد چراکه حمایت دایمی از فلسطین از اصول، مبانی و قانون جمهوری اسلامی نشأت می گیرد و مصلحت ملی نیز جز با تحقق مصالح امت و تعهد به قضیه فلسطین تحقق نمی‌پذیرد.

رکن آبادی ادامه داد: از ۳۰ سال پیش، پرچم فلسطین بر زمین رها شده و از آن روز تنها ایران بود که آن را برافراشت؛ از آن روز تاکنون ما امیدواریم دیگران نیز برای بلند کردن پرچم فلسطین به کمک ما بشتابند.

سفیر کشورمان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی سعی می کند ایران را دشمن معرفی کند ولی آن دوران که این رژیم قادر به تحمیل معادلات خود در منطقه شود و دشمن و دوست را تعیین کند، دیگر سپری شده است.

رکن آبادی تأکید کرد: رابطه ایران با مقاومت فلسطین همچنان خوب است و خوب نیز باقی خواهد ماند.

سفیر کشورمان با اشاره به عملکرد مصر در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: عملکرد و موضع گیری مصر در جریان حملات به غزه، افتخار آمیز بود؛ مصر انقلابی خواهان تجلی حقیقی انقلاب این کشور است و ما انتظار داریم مردم مصر به سوی مصری جدید، با تمام معانی آن پیش بروند.

رکن آبادی با اشاره به نگرانی های بین المللی در قبال ادامه اوضاع سوریه گفت: روند تحولات سوریه نشان می دهد که راهکاری جز ایجاد راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد اما گویا صاحب اصلی تصمیم گیری در مورد اوضاع سوریه، اسراییل و آمریکا هستند و آنها خواهان حل بحران از راه سیاسی نیستند.

سفیر کشورمان ادامه داد: ایران تمام سعی خود را به کار می برد که به کشورهایی که از بکار بردن قدرت و خشونت در سوریه حمایت می کنند، ثابت کند، مشی آنها در قبال سوریه بی نتیجه است.

وی اظهار کرد: ایران همواره همه را توقف خشونت، آغاز گفت وگوها، توقف حمایت نظامی و مالی از مخالفان سوریه و اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پاک و شفاف در سوریه فراخوانده است.