افكار نيوز - دانشگاههاي تهران به شهرهاي ديگر منتقل نميشوند


تاکنون تصمیم نهایی درباره خروج بخشی از وزارت علوم از تهران گرفته نشده است اما مطمئناً دانشگاه‌های تهران جزو بخش‌هایی که منتقل می‌شوند، نخواهند بود.

به گزارش افکار به نقل از روزنامه ایران، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن اعلام این خبر گفت: ‌ براساس تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های هیأت دولت ۴۰ درصد از کارکنان وزارتخانه‌ها ملزم به خروج از تهران هستند. وزارت علوم هم به عنوان بخش مهم و پرتقاضای دولت باید براساس این برنامه‌ عمل کند. حسن نادری‌منش در ادامه افزود: البته تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه بر عهده شخص وزیر است و بعد از بررسی‌های لازم جزئیات آن اعلام می‌شود. وی درباره بخش‌هایی که باید منتقل شوند نیز گفت: هنوز مشخص نشده است که کدام بخش‌ها باید از تهران خارج شوند اما قسمت‌هایی انتخاب می‌شوند که تأثیرگذار هستند و متقاضی بیشتری دارند و ترافیک بیشتری ایجاد می‌کنند، همچنین فعالیت آنها به عنوان یک بخش مستقل امکانپذیر باشد. نادری‌منش همچنین تصریح کرد: درباره شهر محل انتقال نیز هنوز تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است اما شهرهای نزدیک تهران مدنظر است.

وی با اشاره به شایعاتی درخصوص انتقال بخشی از وزارت علوم به سمنان نیز گفت: سمنان هم یکی از گزینه‌های مورد نظر است اما هنوز به صورت جدی مطرح نشده است. سمنان به نسبت شهرهای دیگر بیشترین جمعیت دانشجویی را دارد و می‌تواند گزینه مناسبی در این خصوص باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به بازنگری آئین‌نامه‌های نقل و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: آئین‌نامه‌هایی که در دست تهیه است مکانیزم نقل و انتقال دانشجویان را آسان‌تر از قبل می‌کند.
امروزه در کشورهای اروپایی بیشتر دانشجویان بدون توجه به نوع آموزش و نژاد و ملیت از دانشگاه کشوری به دانشگاه کشور دیگری منتقل می‌شوند چرا که در جهان امروز جابه‌جایی لازم است و ما هم نمی‌توانیم تمام این تجارب را نادیده بگیریم. در نتیجه در تلاش هستیم با حفظ کیفیت آموزش و در جهت کاهش اضطراب دانشجویان و خانواده‌ها این شرایط را تسهیل کنیم.

/ ب.