به گزارش افکارنیوز، اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از شرایط جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در مسیر منتهی به انتخابات آینده و بحثمعرفی کاندیداها از سوی این گروه‌ها اظهار کرد: طبیعی است که هم در بین اصولگرایان و هم در بین گروه‌های دیگر، تعدادی برای نامزدی مطرح هستند و البته باید دانست که جامعه ما تنها به دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب منحصر نیست.

وی با بیان اینکه " تمام گروه‌های سیاسی به خاطر آزادی سیاسی جامعه در این فضا حضور دارند و تنها دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌توانند منعکس‌کننده واقعیات جامعه باشند "، به ارزیابی خود از وضعیت اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: اگرچه اصطلاح‌طلبان در فضای سیاسی مشغول فعالیت هستند، اما از نظر من آنها دیگر در جامعه برای رای‌آوری موقعیتی ندارند.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه " تفکر اصلاح‌طلبی، تفکر اصولگرای اسلامی نیست "، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان ذهنیت خاص خود را نسبت به انقلاب اسلامی دارند، ضمن اینکه برخی اصلاح‌طلبان از عناصری بودند که هم‌اکنون به کشورهای غربی رفته‌اند و اصولا تفکرشان در جهت جدایی دین از سیاست است؛ حال باید پرسید که اینها در جامعه چه می‌خواهند بگویند؟

بادامچیان افزود: اینها چگونه می‌خواهند جامعه را از مشکلات اقتصادی نجات دهند و کدام کاندیدایشان می‌تواند چنین کاری انجام دهد و مسائل و مشکلات اقتصادی را حل کنند؟ اگر بگویند ما نمونه دولت را داشته‌ایم، باید گفت که اصولگرایان هم نمونه‌های دولت، فراوان دارند که دولت‌های شهید رجایی، مقام معظم رهبری و شهید باهنر و آیت‌الله مهدوی‌کنی از این جمله است اما آنها فقط دولت آقای خاتمی را دارند که در آنجا معلوم است بحثچطور بود و حداقل غربی‌ها فکر می‌کردند که ایشان گورباچف است و نسبت به او امید پیدا کرده بودند.

این فعال سیاسی ادامه داد: به اضافه این موارد، بعد از قضیه فتنه، بخش عمده‌ای از اصلاح‌طلبان که تعدادشان زیاد نیست، حاضر نیستند فتنه را رد کنند و از سران فتنه تبری بجویند، چنانچه یکی از آنها گفته بود آقای موسوی کاندیدای ماست و برای چه باید از او تبری بجوییم؟ حال باید به آنها بگوییم که اگر کاندیدای شما بنی‌صدر شد و او به خلاف افتاد، باز هم شما از او حمایت می‌کنید؟ با این وضع، امکان اینکه اصلاح‌طلبان یک قطب در جامعه به وجود بیاورند و ما جامعه را دو قطبی اصلاح‌طلب - اصولگرا بدانیم، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه " من نمی‌گویم که اصلاح‌طلبان وجود ندارند و وقتی گفتم اصلاحات مُرد، به معنی مردن اصلاحات بود نه اصلاح‌طلبان "، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان هم‌اکنون حرفی برای گفتن و فردی برای معرفی کردن ندارند، به جز گروه‌هایی که جنبه اپوزیسیون و مخالف نظام دارند و می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند تا بهره‌برداری‌های خاص سیاسی خود را دنبال کنند. برخی از آنها سعی می‌کنند فرد معتدلی را به میدان بیاورند که در نظام کار کند. برخی هم می‌گویند که اصلا موقعیت ندارند و بهتر است با اصولگرایی که با آنها مداراگرتر است، تعامل کنند و در هرحال می‌بینیم که بین آنها چندگانگی وجود دارد.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین در برابر این پرسش که " آیا اصولگرایان کاندیدایی دارند که بتواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند؟ " پاسخ داد: مسلما اینطور است و آنها افراد موثر خود را دارند که مطرح شده و می‌شوند.

بادامچیان همچنین درباره احتمال ائتلاف بین طیف‌های مختلف اصولگرا با توجه به اختلاف نظراتی که در این جناح وجود دارد، گفت: هم‌اکنون نمی‌شود در این باره حکم داد؛ مثلا ممکن است جبهه پایداری بخواهد با بقیه ائتلاف کند اما به هر ترتیب طبیعی است که سلیقه‌های گوناگون اصولگرا موجب می‌شود افراد مختلفی مطرح شوند ولی به هر ترتیب از بین همه افراد مطرح شده، فرد شاخص‌تر و برجسته‌تر، رای‌آورتر خواهد بود.

وی درباره وضعیت حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات سال آینده نیز گفت: ما در حزب موتلفه در حال بررسی تکالیف خود در موقعیت کنونی هستیم و هنوز وارد بحثمصادیق نشده‌ایم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره بحثفعال کردن باشگاه احزاب از سوی این حزب، ضمن اینکه فعال کردن چنین باشگاهی از سوی حزب موتلفه را تایید نکرد، افزود: موتلفه خود یک حزب است و نمی‌تواند باشگاه احزاب راه بیندازد اما می‌تواند از احزاب گوناگون برای رسیدن به تفاهم دعوت کند.

بادامچیان همچنین درباره اظهارنظر یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره فعالیتهای مجمع روحانیون مبارز در انتخابات آینده گفت: مجمع روحانیون مبارز، تا آنجا که من میدانم، مشکلات حقوقی دارد و با توجه به اینکه انتخابات نداشته و به اساسنامه خود عمل نکرده و شبکهاش را سامان نمیدهد، دارای مشکلات حقوقی است؛ حال اینکه میتواند یا نمیتواند در مسیر منتهی به انتخابات آینده فعالیت کند، مربوط به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.