این نوع عزل و نصب‌ها تنش آفرین است / این القاب فقط باید برای معصومین(ع) به‌کار رود
افکار نیوز گروه سیاسی:

محمد باقری، نماینده مردم بناب و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد عزل و نصب های جدید رئیس جمهور در گفت و گو با افکار نیوز گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که در ماه های پایانی دولت این عزل و نصب ها انجام نشود و حتی استیضاح صورت نگیرد و الان ما در مجلس استیضاحی انجام نمی دهیم به این خاطر که در پایان دولت هستیم و نمی خواهیم به کار دولت آسیبی وارد شود. اینگونه تغییرات بر خلاف مصحلت نظام است.

وی افزود: نمی دانم آقای رئیس جمهور با کدام افکار این مساله را انجام داده است و چه اشخاصی پشت سر این مسائل قرار دارند. لذا باید تجدید نظر اساسی در مورد اینگونه مسائل صورت بگیرد. ما در مجلس هستیم و دولت هم کار خودش را می کند و بحثتفکیک قوا هم محترم است اما در این شرایطی که در آستانه انتخابات هستیم این نوع عزل و نصب ها هر چند هم در دورن دولت اتفاق افتاده اینها تنش آفرین است.

باقری تاکید کرده: این جابه جایی صد درصد باعثایجاد التهاب در جامعه می شود و هر کسی در جای خود باید کاری کند که این التهابات را کم کند. این جابه جایی ها تمام سیاسی است و مردم و نخبگان این مسائل را رصد می کنند و مشخص است که این جابه جایی ها کار سیاسی است و یک کار تخصصی نیست.

نماینده مردم بناب در ادامه خاطر نشان ساخته: از طرف دیگر برکناری وزیر ارتباطات پیش آمد، ما نمی دانیم پشت سر این موضوع چیست اگر می خواهند ادغام وزارتخانه صورت بگیرد نیز بایستی لایحه ای به مجلس بدهند و از مجلس رای اعتماد بگیرند.

اینگونه اداره کردن عجولانه هیچگاه به نفع نظام نخواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: این القاب را که خطاب به آقای مشایی نوشته شده ما تنها برای امامان معصوم(ع) به کار می بریم، اما وقتی این القاب برای یک فرد حاشیه ساز اینگونه به کار می برد احساس می شود که مساله ای پشت این نامه نهفته است.

وی در پایان اظهار داشته: وقتی مقام معظم رهبری در سال ۸۸ فرمودند که صلاح نیست که آقای مشایی در حکم معاونت باشد و امروز با این الفاظ ایشان را برای منصب دیگر می گمارند جای تعجب دارد که چگونه اینها خود را افراد ولایی معرفی می کنند واز مهدویت صحبت می کنند، ولی این مسائل را در مقابل مقام معظم رهبری مطرح می کنند.