چنین صلاحیتی برای رییس جمهور تعریف نشده است
افکارنیوز گروه سیاسی:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی می گوید: در قانون اساسی، بحثبرتری ریاست جمهوری بر قوای دیگر مطرح نیست و موضوع اصلی مسئولیت­پذیری است.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گویی با بیان این مطلب که اصل موضوع در اجرای صحیح قانون است می افزاید: بر اساس قانون اساسی کشور، تمام قوا مسئولیت­های مشخصی را دارند و باید در چارچوب قانون اساسی عمل کنند و این هم برتری ندارد و چیزی که برای ما مهم است اجرای قانون است و این نکته اساسی است و اگر وظایف خوب اجرا شود، به طور طبیعی برتری آن مشخص می­شود و هم اکنون نگرانی ما این است که در اجرای قانون مشکل داریم.

وی درباره نظارت رییس جمهور بر سایر قوا نیز گفته است: رئیس­جمهوری حق نظارت بر دیگر قوا را ندارد. در قوه­ی مجریه، دستگاه­های متعددی برای کنترل و نظارت وجود دارند؛ این واقعیت است و نباید در نظارت دستگاه­های دیگر وارد شوند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده رییس جمهور نیست افزود: قانون اساسی تفسیر قانون را وظیفه­ی قوه­ی مجریه نمی­داند و این موضوع را بر عهده­ی شورای نگهبان قرار داده است. بنابراین، اساساً، چنین صلاحیتی برای رئیس­جمهوری به رسمیت شناخته نشده است که در خصوص مغایرت مصوبات مجلس با قانون اساسی نظر بدهد.

سالک در این گفت و گو که ذکر منتشر کرده است با بیان اینکه رییس جمهور صرفا مجری قانون اساسی است گفته است: رئیس­جمهوری صرفاً مجری قانون اساسی است همان گونه که مجری دیگر قوانین عادی نیز به شمار می رود و بدون شک این امر متفاوت است با آن­چه مقام ناظر انجام می­دهد.

وی در ادامه در ادامه افزوده است: قانون اساسی به رابطه­ی میان سران قوا اشاره کرده است و بالاتر از این موضوع دستور مقام معظم رهبری است که سران قوا باید همدلی و هماهنگی داشته باشند، زیرا ولی‌فقیه را بر قانون می‌دانیم و نه در قانون و بر اساس منویات ایشان سران قوا باید با تعامل و همدلی مسائل را بررسی کنند.