تحلیل وضعیت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات سال بعد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، حمید‌رضا ترقی روز گذشته در جمع مردم نیشابور در تکیه ابوالفضلی این شهر، با بیان اینکه " باید از ظرفیت‌های اصول‌گرایی به‌ نحو مطلوب استفاده شود "، درباره کاندیداهای احتمالی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کاندیدای احتمالی اصولگرایان هنوز مشخص نشده است و نظام اجازه ورود اصلاح‌طلبانی چون خاتمی را به انتخابات نمی‌دهد.

وی درباره بحث‌های مطرح شده مبنی بر کاندیداتوری حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن خمینی در برخی سایتها نیز گفت: ما تاکنون هیچ علامتی از سوی وی برای ورود به ریاست جمهوری ندیده‌ایم.

ترقی با بیان اینکه " ما معتقدیم تفکر اصولگرایی باید در قالب شاخص‌هایی که رهبری برای آن تعریف کرده است پیش برود و این موضوع ایجاب می‌کند که گزینه‌های ما برای انتخابات، افراد سالمی از نظر اعتقادی باشند "، تاکید کرد: باید وحدت اصولگرایان در انتخابات شوراها حفظ شود تا نگذارند افراد غیر ارزشی وارد شوراها شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه، خواستار اتحاد نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی برای موضوع انتخابات شوراها شد و اظهار کرد: در انتخابات باید نخبگان سیاسی، دانشگاهی و روحانیت، همه ورود پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با بیان اینکه "یک پیچ مهم تاریخی در دنیا در حال شکلگیری است"، اضافه کرد: نظام نوین حاکم بر نظم جهانی بیشتر یکجانبهگرایی آمریکا و جهان است که در این پیچ تاریخی، دنیا به سمت چندجانبهگرایی میرود. اسلام به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی باید به یک موقعیت ابرقدرتی برسد که این موضوع در حال شکلگیری است.