به گزارش افکارنیوزبه نقل از روزنامه کیهان، وزیر ارشاد دولت خاتمی که چند ماه پیش به همراه علیرضا نوری زاده، در نشست الجنادریه در عربستان شرکت کرد، از راه اندازی مرکز گفت و گوی ادیان ملک عبدالله تمجید کرده و مدعی شده که «این مرکز مکانی برای گفت و گو بین ادیان و فرهنگ ها، تقویت درک، همکاری و احترام به ارزش هایی از قبیل تنوع، عدالت و صلح است».

به گزارش العالم وی در این مقاله که از سوی روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر شده بدون اشاره به نقش وهابیت و سعودی ها در گسترش تروریسم و جنایت نوشته و آورده است: «متاسفانه این روزها اخبار دردناک زیادی عمدتا از منطقه خاورمیانه شامل انفجارها، کشته شدن شهروندان بیگناه، آتش زدن کلیساها و موارد مشابه می شنویم و با کمال تاسف، شنیدن اکثر این اخبار تلخ مانند اخبار هواشناسی، عادی شده است».

وی در ادامه، ضمن استناد به ادعاهای مضحک عبدالرحمن السدیس شیخ تندروی وهابی و امام جماعت مسجدالحرام صدای او را به «طنین وحی» تشبیه کرد و نوشت: «خوشبختانه گاهی صداهای مفید و سازنده ای در زمینه گفتگوی ادیان به گوش می رسد، مانند سخنان جناب عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجد نبوی(ص) که به خاطر تلاوت بسیار زیبای قرآن شهرت دارد و وقتی صدای قرآن خواندنش را می شنوم، احساس می کنم طنین وحی به گوشم می رسد»!

یادآور می شود مرکز سعودی مورد بحثبه تازگی با حضور سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان راه اندازی شد و در تصاویر منتشره در حالی که سعود الفیصل بر صندلی نشسته، مهاجرانی در کنار به همراه عده ای دیگر سرپا ایستاده و لوحی را به دست گرفته است.

فيصل عبدالرحمن معمر وزير سابق آموزش دولت عربستان به عنوان دبير اين مركز، عطاءالله مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيئت ۹نفره تعيين كرده است! اما در پي انتشار اين خبر، مركز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان كانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش كه امامت و رياست آن را حجت الاسلام والمسلمين محمود منتظري برعهده دارد، به اين اقدام مركز ملك عبدالله اعتراض كرد. امام و رئيس مركز اسلامي امام علي(ع) وين صريحا تاكيد كرده است كه مهاجراني نماينده تفكر شيعه نيست.