آقای وزیر! کارمندان بازرسی شما برای چه کاری حقوق می‌گیرند؟
افکارنیوز گروه سیاسی:

در حادثه آتش سوزی سحرگاه روز چهارشنبه ۱۵ آذر که در مدرسه ابتدایی روستای شین آباد شهرستان مرزی پیرانشهر روی داد، ۲۹دانش آموز زخمی شدند و معلم یکی از کلاس ها و سرایدار مدرسه نیز در میان مصدومین بودند. از این تعداد ۱۲ نفر از دانش آموزانی که جراحات آنها شدید بوده به بیمارستان سینای تبریز منتقل و بقیه در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه تحت درمان قرار دارند.

بنا بر نقل خبرگزاری ها با این که در پیرانشهر گاز شهری وجود دارد، اما بخاری های مدرسه همچنان نفتی بوده و شاید عامل اصلی حادثه همین بوده است. البته این که از وسایل اطفاء حریق مدرسه هم استفاده نشده خود سوالی است که پاسخ مسئولان را می طلبد.

این اتفاق در هر کشور دیگری می افتاد قطعا استعفای وزیر و چند مسئول را به دنبال داشت و یا پای آنها را به پارلمان باز می کرد، اتفاقی که اخیرا در دولت انقلابی مصر اتفاق روی داد. اما وزیر آموزش و پرورش دولت دهم ترجیح داده دو روز پس از ارسال پیام همدردی، شال و کلاه کرده و از مصدومان عیادتی کند.

حمید رضا حاجی بابایی که در مورد حادثه دیدن دانش آموزان عازم سفر راهیان نور واکنش های عجیبی از خود نشان داد، در هنگام ورود به منطقه در جمع خبرنگاران قرار گرفته و گویی فراموش کرده که برای عیادت دانش آموزان حادثه دیده سفر کرده زیرا به شوخی و خنده با خبرنگاران پرداخت و تقصیرها را به گردن رسانه ها انداخت و رفت!

وی پس از این که تقصیرها را به گردن خبرنگاران انداخت، گفت: " شما چی؟ شما را برکنار کنیم یا نه اگر به موقع خبر می دادید مواظب مدرسه شین آباد پیرانشهر بودید این اتفاق روی نمی داد! "

گذشته از شوخی و خنده‌های جالب توجه آقای وزیر، آیا نباید از وی سوال کرد که اگر رسانه ها موظف به مواظبت از مدرسه ها هستند، سیستم نظارت و بازرسی وزارت خانه برای چه کاری حقوق می گرفتند؟ و آیا وقت این نیست که از آنها در مورد عدم نظارت بر ایمنی مدارس بازخواست شود؟

از طرف دیگر اگر خبرنگاران گزارشی از این مدرسه تهیه می کردند متهم به سیاه نمایی نمی شدند؟ اتفاقی که بارها پیش از این صورت گرفته و خبرنگاران متهم به ناکارآمد شمردن دولتمردان می شوند. ماجرای بیماران رها شده در بیابان را که یادمان نرفته است.

گویا آقای وزیر -که نشان داده قریحه لطیفی هم برای شوخی دارد- برای فرار از پاسخگویی راه متفاوتی را انتخاب کرده است، شاید لازم باشد به ایشان که گویا سودای نامزدی در انتخابات رئیس جمهوری را هم در سر دارد، یادآوری کنیم: مردم دراین گونه موارد حافظه خوبی دارند.