تقدیر از صدا و سیما به جهت عدم پخش " ربنا " ی شجریان

افكار نيوز - عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت با تقدير از اقدام صدا و سيما در عدم پخش "ربناي " شجريان در رسانه ملي در ايام ماه مبارك رمضان گفت: صداوسيما نبايد "ربناي " شجريان را كه باورهاي مردم را لگدمال كرد پخش كند.

مهدی امیریان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متعلق به آحاد ملت است و تمامی برنامه‌های پخش شده در آن بایستی در راستای اهداف انقلاب و نظام باشد، گفت: پخش برنامه‌ها در رسانه ملی بایستی با محوریت اصول ذکر شده دنبال شود و این رسانه نباید در جهت اهداف منافع گروه یا جریانی خاص قرار بگیرد.

وی ادامه داد: صداوسیما بایستی فراجناحی بوده و به درستی اهداف و آرمان‌های انقلاب و بنیان‌گذار آن را به مردم بشناساند و کسانی را که در این پازل حرکت می‌کنند را حمایت کرده و آثارشان را ارج بنهد.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به فتنه سال گذشته و موضع‌گیری بعضی از هنرمندان در این فتنه علیه انقلاب و نظام تصریح کرد: ‌متأسفانه در فتنه سال گذشته شاهد بودیم که بعضی از افراد موضع‌گیری‌های غیر منصفانه و گاه خائنانه را نسبت به این مرز و بوم گرفتند البته آنها باید آگاه باشند که آن موضع‌گیری‌ها در کارنامه این افراد ثبت شده و همیشه همراه آنها خواهد بود.

امیریان با بیان اینکه بعضی از این افراد در ما‌ه‌های گذشته و با شفاف‌تر شدن فضا از مواضع خود ابراز پشیمانی کرده و بعضی از آنها نیز بر مواضع خود پافشاری کردند، یکی از افرادی که بر مواضع خود پافشاری کرد را محمدرضا شجریان عنوان کرد و افزود: با توجه به موضع‌گیری‌های وی علیه نظام و انقلاب در روزهای پس از انتخابات و همچنین مصاحبه‌های وی با شبکه‌هایی که دشمنی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسیده است، رسانه ملی بایستی در پخش آثار وی دقت بیشتری کرده و در واقع از پخش آنها جلوگیری کند.

وی با تشکر از صدا و سیما به دلیل پخش نکردن " ربنای " شجریان در ماه مبارک رمضان از طریق رسانه ملی گفت: نمی‌توان آثار کسی را در صدا و سیما پخش کرد که مدت‌ها پیش به باورهای مردم و همچنین کیان نظام حمله کرده است.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه امیدوارم صدا و سیما این رویکرد خود را در خصوص دیگر افرادی که دشمنی خود را با انقلاب و نظام به اثبات رساندند حفظ کند، تصریح کرد: متأسفانه جریان فتنه تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری و یارگیری در هنرمندان کرد و عده‌ای از هنرمندان بدون توجه به این نکته که موضع‌گیری‌هایشان می‌تواند در جهت منافع دشمنان کشور باشد در این راستا حرکت کرده و سخنانی را بر زبان جاری ساختند.