به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، علی لاریجانی در صحن علنی امروز مجلس بعد از توضیحات وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه در پیرانشهر اتفاق افتاد حادثه تلخی بود که قلوب ملت ایران را متأثر کرد و لازم است درباره آن اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: اول اینکه باید مشخص شود مقصر این حادثه کیست و با آن برخورد شود و البته با آموزش و تعلیم و ریشه‌یابی اینگونه حوادثاز تکرار آن جلوگیری شود.

لاریجانی گفت: حادثه اخیر نشان داد که یا آموزش‌های اولیه کم بوده و یا افراد دستپاچه شده یا تعلل داشتند که باید بررسی و برخورد شود.

وی ادامه داد: در همین حال افرادی که آسیب‌دیده‌اند باید مورد توجه قرار گیرند و همانطور که وزیر آموزش و پرورش وعده داده‌اند تمامی هزینه‌های مربوط به آنها پرداخت شود و وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تلاش کنند تا با توجه به اینکه این دانش‌آموزان دختر هستند تا رسیدن به شرایط عادی و بازگشت آنها به اجتماع تمام تلاش‌ها صورت گیرد و هزینه‌ها پرداخت شود.

وی همچنین از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز خواست تا حل کامل این مشکل و تحقق وعده وزیر آموزش و پرورش، عبور مصدومان این حادثه از این مرحله و رسیدن به زندگی عادی پیگیریهای لازم را انجام دهند.