به گزارش افکارنیوز، احمد خرم وزیر راه دولت محمد خاتمی در گفتگو با عصر ایران ضمن تاکید بر حضور تمام قد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: جبهه اصلاحات آمادگی حضوری جدی در انتخابات را دارد و هیچ شرایطی و محدودیت‌های احتمالی نمی‌تواند این جناح سیاسی را از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری منع کند.

- در ادامه بخش هایی از مصاحبه وزیر راه دولت خاتمی را به انتخاب مشرق ملاحظه می کنید.

* حضور همه جریان‌ها و سلیقه‌ها در صحنه‌های اجتماعی و مخصوصا اتفاق مهمی چون انتخابات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

* اگر جریان‌های سیاسی با همنشینی، مخالف باشند و «همبستگی ملی» را به آرزویی محال بدل کنند، کشور حتما با شرایط دشواری روبرو می‌شود و از سوی دشمنان هم فشارهای زیادی وارد خواهد شد که در نتیحه، کشور در مسیر پیشرفت و توسعه دست اندازهای زیادی را به خود خواهد دید و لطمه‌های جبران ناپذیری خواهد خورد.

* انتخابات زمانی می‌تواند به عنوان اتفاقی بزرگ تاثیرگذاری مثبتی از خود برجای بگذارد که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان حضوری جدی در آن را داشته باشند.

* به نظر من جبهه اصلاحات آمادگی حضوری جدی در انتخابات را دارد و هیچ شرایطی و محدودیت‌های احتمالی نمی‌تواند این جناح سیاسی را از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری منع کند.

* در حالی مهره‌های منتسب به اصلاحات به عنوان معاند یا خارج شده از نظام متهم می‌شوند که رای سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس نشانگر این بود که ما همچون همیشه مقید و متعهد به قانون اساسی هستیم و وظیفه خود می‌دانیم که در راستای اهداف و مشی نظام تلاش کنیم.

* مردم در اين سالها به شناخت خوبي از توانايي مديريتي اصولگرايان رسيدهاند و اگر شرايط داخلي و بينالمللي روز با سالهاي گذشته را قياس کنند، ميتوانند به راحتي به اين نتيجه برسند که کدام گروه و دسته از توانمندي و صلاحيت بيشتري براي مديريت کشور برخوردار است. دقيقا به همين دليل است که بر خود تکليف ميدانيم تا در انتخابات شرکت داشته باشيم.