آمادگی دولت برای دوطبقه کردن آزاد راه تهران - قزوین - رشت

افكار نيوز - وزیر راه و ترابری گفت : آماده ایم طرح دو طبقه سازی آزادراه تهران - قزوین- رشت و ادامه آن را را اجرایی کنیم.
به گزارش افکار به نقل از واحدمرکزی خبر، ‌ حمید بهبهانی در حاشیه راه اندازی اتوبوس ریلی گرگان - پل سفید در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این طرح به تملک اراضی نیاز ندارد و به کسانی که آمادگی سرمایه گذاری دارند، به صورت قطعات ۳۰ و ۴۰ کیلومتر و بیشتر واگذار می شود. بهبهانی گفت: این طرح به صورت خطوط ۲،۳ و ۴ بانده به صورت رفت و برگشت اجرایی خواهد شد و وسط آن نیز خط راه آهن ایجاد می شود. وزیر راه و ترابری همچنین از اجرایی شدن ساخت آزاد راه مشهد به طول هزار کیلومتر در فاصله قم - تهران - مشهد در آینده نزدیک خبر داد.
سومین دستگاه از ریل باس(اتوبوس ریلی) ارم که ساخت داخل است امروز در مراسمی با حضور وزیر راه و ترابری در ایستگاه راه آهن تهران راه اندازی شد. این اتوبوس ریلی قرار است در مسیر پل سفید - گرگان استفاده شود. ریل باس گرگان - پل سفید همه روزه ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد از پل سفید به سمت گرگان حرکت می کند و زمان برگشت آن از گرگان ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه است. سرعت مناسب، ایمنی خوب، آلودگی کمتر محیط زیست و قابلیت جابجایی انبوه مسافر از مزیت های اتوبوس های ریلی است.

/ ب.