به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، رسانه های ضد انقلاب نیک آهنگ کوثر را به خاطر انتشار یکی از ۲۰ نوار مکالمات خود با مهدی هاشمی که حاوی اطلاعات جالبی درباره عملکرد مهدی هاشمی در همراهی با ضد انقلاب است، مورد حمله شدید قرار داده و او را به عدم امانتداری و سوءاستفاده از اعتماد طولانی مهدی هاشمی متهم کرده اند. متقابلا او، هوشنگ بوذری شاکی مهدی هاشمی در دادگاه کانادایی را مسئول انتشار این نوار مکالمه معرفی کرده است.

مهدی هاشمی در گفت و گو با نیک آهنگ کوثر به وی می گوید: «این اشتباهی که شما در دوم خرداد کردید و آقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید، این دفعه هم شما دعوا راه انداختید. همان دوم خرداد که(اصلاح طلب ها) به ما فحش دادند ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم. ما می توانستیم اما تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم، استراتژی ما از روز اول همین بوده است… هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد… اطلاعاتی ها در هر گروه(ضد انقلاب) نیرو دارند و بینشان اختلاف می اندازند و نمی گذارند متحد بشوند. شما الان نگاه کن! اپوزیسیون شده ۳۰۰ گروه! باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ(فتنه) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست… ما داریم رو بازی می کنیم، من با بی بی سی و اینها نمی توانم مصاحبه کنم چون در ایران این کار جرم تعریف شده است. حرف هایی که ماها می زنیم حرف هایی که بابای من زد، از همه حرف های آقایون(اصلاح طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند… دعوای من با بابا این است که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها… کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماهاست و نظام هم می داند…من با بی بی سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی بی سی مصاحبه کنم اینها دیگر نمی توانند با من ارتباط داشته باشند. بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. این که من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرف های شما را قبول دارم که آقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد».

محسن هاشمی در واکنش به انتشار فایل صوتی مذکور در فضای سایبری به روزنامه آرمان گفت: من به عنوان برادر بزرگ مهدی می گویم که او علاقه زیادی به نظام و کشورش دارد. نوار ساخته شده و مشکوک است. سازندگان این نوار احتمالا صداهای پراکنده از مهدی داشتند و در بخشی قسمت ها هم به تقلید صدای مهدی پرداخته اند و در نهایت معجونی را به عنوان صدای ضبط شده مهدی تحویل این سایت ها داده اند.

این در حالی است که اظهارات مهدی هاشمی در این مکالمه تلفنی با عملکرد وی در فتنه ۸۸ و اسناد موجود و اعترافات برخی عناصر دستگیر شده منطبق است. همچنین محسن هاشمی منطقا نمی تواند به جای مهدی هاشمی به تکذیب مکالمه و مصاحبه او بپردازد.

در همین حال رسانه های ضد انقلاب ضمن حمله شدید به نیک آهنگ کوثر تصریح کردند که وی با انتشار مکالمه خصوصی خود، هاشمی را به مخمصه بزرگی انداخته و گل به دروازه خودی(اپوزیسیون) زده است. نکته مشترک در انبوه تحلیل های رسانه های ضد انقلاب، تاکید بر سندیت فایل صوتی است.

فرورتیش رضوانیه همکار نشریات زنجیره ای در وبلاگ خود که از سوی بالاترین بازنشر یافته می نویسد: این سریالی است که همه در آن نقش داریم. انتشار فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی و نیک آهنگ یک اقدام تروریستی است. امروز عده ای با هتاکی به نیک آهنگ، ضبط کردن صدای افراد را محکوم می کنند اما همین افراد اگر روزی صدای ضبط شده مقامی که با او مخالف هستند را بشنوند، آن را با اشتیاق به اشتراک می گذارند و مورد دفاع خود قرار می دهند. اگر به جای نیک آهنگ کوثر، «مسیح علی نژاد» مظنون اصلی یا حتی متهم قطعی این رخداد بود، آن هنگام واکنش های متفاوتی را شاهد بودیم. صرف نظر از این که چه کسی پشت ماجراست، اگر می گوییم ماجرای فایل صوتی مکالمه مهدی و نیک آهنگ مشکوک است و به ضرر خاندان هاشمی رفسنجانی تمام می شود، پس چرا با هیجان همه جا بازنشرش می کنیم و می خواهیم که همه آن فایل را بشنوند؟ این بار که رسانه های حکومت نیستند، خودمان هستیم.

سایت ضد انقلابی ایران گلوبال نیز با حمله به نیک آهنگ کوثر درباره مصاحبه کوثر با هاشمی نوشت: حقیقتا گفتگوی جالب و سودمندی بود؛ اطلاعات مشخصی از مناسبات درونی و دسته بندی داخلی نظام را ارائه می کرد این گفتگو همچنین نشان می داد که ارتباط و همکاری نیک آهنگ با خانواده هاشمی به سالهای قبل، زمانی که در ایران بود؛ برمی گردد و همین دوستی و همکاری سابق نیک آهنگ با این خانواده موجب اعتماد مهدی هاشمی به ایشان شده است. نیک آهنگ می گوید این گفتگو را برای آن ضبط کرده که در جریان پرونده شکایت هوشنگ بوذری(پرونده استات اویل در کانادا)، مهدی هاشمی مرتب زیر حرفهایش می زده است و بعدا چند روز قبل مجبور شده آن را در اختیار دادگاه قرار دهد. وی ادعا می کند که چون دادگاه آن را در اختیار وکلای دو طرف قرار داده است، هوشنگ بوذری آن را منتشر کرده و البته بوذری تکذیب می کند. با ۲۰ فایل صوتی دیگر چه باید کرد.
این سایت وابسته به اپوزیسیون می افزاید: «آقای نیک آهنگ شما بعنوان یک روزنامه نگار مخالف رژیم، تحت هیچ شرایطی حق نداشتید که فایل صوتی مصاحبه شونده ای را که اکنون در زندان بسر می برد، در اختیار دیگران قرار دهید. اینکه مهدی هاشمی کیست و پدرش[…] و[…] بود، به هیچ وجه عمل شما را توجیه نمی کند. این کار غیرحرفه ای شما موجب می شود که همه مخالفان رژیم از ترس حاضر نشوند با مطبوعات خارج کشوری گفتگویی داشته باشند و اطلاعاتی از درون نظام را به ما بدهند»!

بالاترین همچنین به نقل از یکی از نویسندگان دایمی اش که با نام مستعار دلقک ایرانی می نویسد، یادآور شده است: نیک آهنگ آدم پایین تراز متوسطی است. در این نوار کاملا مشخص است که مهدی هاشمی چه بی خیال در گپ دوستانه با دوستی که به او اعتماد دارد، حرف هایی می زند که فراتر از دیالوگ و درد دل دو دوست نیست.

بالاترین همچنین تحلیل دیگری با این مضمون منتشر کرده است: نیک آهنگ کوثر یک روز تهدید به انتشار خاطراتش از فسادهای سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می کرد، روز دیگر پس از انتشار قطره ای خاطراتش، آنها را از روی وبلاگش برمی داشت؛ یک روز تهدید به انتشار ارتباط مالی رسانه های مختلف با مهدی هاشمی می کرد و روز دیگری واسطه معامله ای برای اجاره سایت یا روزنامه ای برای مهدی هاشمی می شد؛ و در تمام این مدت هر چند ظاهرا خود را در ضدیت با خانواده هاشمی و به خصوص مهدی هاشمی نشان می داد، اما ارتباطش با مهدی هاشمی حفظ می شد که نمونه اش همین گفتگوی صمیمانه و خصوصی اخیرا منتشر شده اش با مهدی هاشمی علیرغم آتش بیاری اش در معرکه هاشمی - بوذری است.

بالاترین معتقد است: نیک آهنگ کوثر کسی است که راه دروازه خودی را خوب می شناسد. این بار ممکن است مهدی هاشمی(هرچند با هاشمی ها اختلاف عقیدتی بسیار داریم) هزینه گزافی برای این تعهد یا ندانم کاری نیک آهنگ بپردازد. فقط می دانم که او خوب گل به خودی می زند.

شايان ذكر است كاريكاتوريست فراري نشريات زنجيره اي پيش از اين اعلام كرده كه به درخواست مهدي هاشمي، براي وي روزنامه نگاران اجاره اي معرفي كرده است. حمزه كرمي مي گويد پيش از اين به نيك آهنگ كوثر فشار آورده و او را وادار كرده كه برخي اطلاعات منتشره را از وبلاگ خود حذف كند.