به گزارش افکارنیوز، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قرار بود احکام کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد طی همین هفته صادر می‌شود و به محض صدور احکام، کمیته کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بعد از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در مجلس بلافاصله کمیسیون، کمیته مربوط به این تحقیق و تفحص را تشکیل داد و بعد از صدور احکام، نشست هیئت‌رئیسه کمیته تشکیل می‌شود و چارچوب کار تعیین شده و تقسیم کار صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به دوران مدیریت جاسبی بر این دانشگاه است که از حدود ۵ ماه پیش از سوی جمعی از نمایندگان در ۹ محور تهیه و پس از تصویب در کمیسیون و ارائه به هیئت رئیسه، بعد از چند ماه به دنبال تذکرات پی‌درپی طراحان بالاخره در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و ۱۶ آبان ماه به تصویب مجلس رسید. بعد از این مرحله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۱۵ عضو هیات تحقیق و تفحص را تعیین کرد که ۵ نفر آنها از میان کسانی است که تقاضاکننده تحقیق و تفحص بودند و ۱۰ نفر نیز از بین متقاضیان حضور در این کمیته انتخاب شدند.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش به مصلحت نیست


زاهدی در گفت‌وگو با فارس همچنین درباره زمزمه‌های استیضاح وزیر آموزش وپرورش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و نمی‌توان این حق را از نمایندگان سلب کرد اما شرایط فعلی ایجاب می‌کند که این استیضاح صورت نگیرد.

وی ادامه داد: نه به عنوان رئیس کمیسیون آموزش بلکه به عنوان یک نماینده از همکارانم خواهش می‌کنم که به مذاکره با وزیر بنشینند و مشکلات را با تعامل حل کنند.

زاهدی یادآور شد: استیضاح کنندگان به دنبال افزایش کیفیت هستند و نباید گفته شود که منافع شخصی را دنبال می‌کنند و امیدواریم از طریق مذاکره مشکلات حل شود چرا که دولت در ماه‌های پایانی کار خود است و استیضاح به مصلحت نیست.

وی همچنین از کلید خوردن تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش توسط نمایندگان اظهار بیاطلاعی کرد.