سه فروند پهپاد اسکن ایگل در اختیار ماست

به گزارشافکارنیوزبه نقل از فارس، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در حاشیه همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت با موضوع خلیج فارس و تنگه هرمز که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها با ابزار نظامی در خلیج فارس به دنبال ادامه سلطه نظامی خود بر دنیا هستند و اگر اقدامات آمریکایی‌ها روندی به خود می‌گیرد که تشدید کننده ناامنی باشد طبیعی است که خود آنها نیز در خطر خواهند بود و همه باید بدانند که خطر برای خلیج فارس و تنگه هرمز خطر برای همه دنیاست.

فدوی در خصوص شکار پهپاد آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه نیز اظهار داشت: وزارت دفاع آمریکا بعد از ۵ روز اعلام کرد که پهپاد اسکن ایگل مربوط به آنهاست و هنوز چیزی به عنوان بازپس گیری آن مطرح نشده است.

وی این پهپاد را رکوردار ساعت پروازی پهپادها در دنیاست دانست و تصریح کرد: اسکن ایگل ۳۰ ساعت مداومت پروازی دارد و مراقبت خوبی از ناوهای آمریکایی می‌تواند داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: این سومین اسکن ایگلی بود که گرفتیم و در موراد قبلی نیز تمام اطلاعات آنها را پیاده سازی کرده بودیم و در خط تولید قرار گرفته بود و مدتهاست در نیروهای مسلح کشورمان(نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه) مورد استفاده قرار گرفته است.

فدوی تصریح کرد: این پهپاد کاملا تاکتیکی است و رکورد یک و نیم میلیون ساعت پرواز را پشت سر گذاشته است.

وی درباره برگزاری رزمایش‌های دریایی سپاه نیز گفت: حداقل در سال یک رزمایش داریم که آن را اعلام می‌کنیم و تعدادی رزمایش نیز خبری نمی‌شوند. رزمایش‌های ما در دریا و آب‌های بین‌المللی اجرا می‌کنیم و اثرات عملی خودش را دارد.

فدوی با بیان اینکه تا پایان سال رزمایشی در تنگه هرمز برگزار می‌کنیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها از توان نیروی دریایی سپاه اطلاعی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سرعت ایران را به یک کشور دریایی تبدیل کنیم، گفت: ما توانمندیهای خوبی برای مقابله با تهدیدات دشمن در خلیج فارس داریم.