به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، احمد توکلی عصر امروز در جمع اساتید خراسان جنوبی در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اصلاح نرخ ارز یکی از راهکارهای کنترل و جلوگیری از نوسانات و افزایش نرخ ارز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بیشتر شدن و افزایش رقابت‌های خارجی، کاهش شکاف دو نرخی ارز و کاهش سفته‌بازی از جمله شاخص‌های مهمی است که باید در راستای اصلاح نرخ ارز به آن توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کاهش کسری تراز بازرگانی خارجی نیز از دیگر شاخص‌هایی است که باید در اصلاح نرخ ارز رعایت و مورد توجه باشد.

توکلی با بیان اینکه در راستای اجرایی کردن هر قانون و طرحی به ویژه قانون هدفمندی یارانه‌ها باید تدبیر و دوراندیشی صورت گیرد، افزود: درمان شکاف‌ها و شوک‌های اقتصادی در حقیقت زمان‌بر و نیازمند پرسه زمانی طولانی است که در این راستا باید تدبیر و آینده‌نگری در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: فساد مالی علاوه بر اینکه رشد اقتصادی را مختل می‌کند نیز روند اشتغال و تولید را هم متاثر از خود می‌سازند و دچار کاهش می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند واردات در کشور گفت: طی شش ماهه نخست سال گذشته ۳۴ میلیون دلار واردات به کشور انجام شده ولی در نیمه نخست سال جاری نیز این میزان با هشت درصد کاهش به ۳۱.۹۴ میلیون دلار رسیده است.

توکلی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کنونی را تنها به تحریم‌ها نمی‌شود نسبت داد، اظهار کرد: البته نقش تحریم در تورم و گرانی بسیار تاثیرگذار است اما تحریم‌های دشمنان نرم‌افزاری است و هم‌اکنون ارز وجود دارد ولی دشمن امکان ارسال ارز را از ما گرفته است.

وی یادآور شد: سوء تدبیر، سوء مدیریت، سوء سیاست و فساد از عوامل منفی و مخرب در اقتصاد به شمار میروند.