به گزارش افكار نيوز، استاد عليرضا افتخاري در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس توانا با بيان اين كه ارادت و علاقه من به خانواده معظم شهدا و ايثارگران مرا به اجراي اين اثر ترغيب كرد، اظهار داشت: طي سالهاي گذشته درباره عشق و دلدادگي بسيار سرودهاند و خواندهاند اما براي شهدا و آزادگان كمكاري شده است.
وی افزود: شهدا و ایثارگران در روزگاری که کشور در شرایط دشواری قرار داشت، دین خود را به میهن، اسلام و مردم کشور خود ادا کردند و امروز وظیفه ماست که وظیفه خود را در برابر این قهرمانان تاریخ ایران به انجام برسانیم.
استاد افتخاری خاطر نشان کرد: هر فردی در هر لباس و هر جایگاهی موظف است تا از ایثارگری و حماسه‌آفرینی شهدا و ایثارگران و آزادگان یاد کند و هنرمندان نیز باید با زبان هنر که یک رسانه و ابزار تأثیرگذار است، دین خود را به این بزرگان ادا کنند.
این هنرمند بیان داشت: تاکنون کارهای زیادی در ستایش ایثارگران از سوی دوستان هنرمند ساخته شده اما کافی نبوده است و معتقدم برای آزادگان بسیار کم کار شده است.
وی افزود: هر بار که با یکی از آزادگان روبرو می‌شوم، از من درخواست سرود می‌کنند و این نشان می‌دهد که در رابطه با این قشر کم کار شده است.
استاد افتخاری با اشاره به این که سرود ویژه آزادگان به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا می‌شود، افزود: آهنگ این اثر ساخته حسن میرزاخانی است و شعر آن را نیز عبدالله جاسبی سروده است.
وی در خصوص محتوای این اثر اظهار داشت: سرود ویژه آزادگان با اشاره به روزهای همدلی گذشته همه را به حفظ اتحاد و حضور در صحنه با امید و شادابی دعوت می‌کند.
استاد افتخاري گفت: ساخت اين سرود تا سه روز ديگر به اتمام ميرسد و به مناسبت بيستمين سالروز ورود آزادگان به ميهن از رسانهملي پخش خواهد شد.