به گزارش افکارنیوز به نقل از ایلنا، علی مطهری نماینده تهران در پاسخ به اینکه به نظر شما در جلسات سران قوا چه مطالبی باید مطرح شود؟، گفت: در جلساتی از این دست، می‌توان موانعی را که قوه‌ای برای یک قوه دیگر ایجاد می‌کند مورد بحثو بررسی قرار داد تا درباره آنها تفاهم ایجاد شود.

وی با اشاره به عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس از سوی دولت، پیشنهاد کرد که اینگونه موارد در جلسات سران قوا بررسی شود تا دو قوه در مورد آنها به تفاهم برسند. همچنین ممکن است دولت از کثرت سوال از وزرا گله‌مند باشد که می‌تواند در این جلسات مورد بحثواقع شود.
نماینده تهران همچنین از پرونده برخی مقامات دولتی در دستگاه قضایی خبر داد که دولت مانع از رسیدگی به آنها است.

وی گفت: در جلسات مشترک سران قوا این موارد را نیز می‌توان بررسی کرد کما اینکه تسریع در رسیدگی به شکایات دولت یکی از درخواست های قوه مجریه از قوه قضاییه است و می‌تواند مورد تفاهم قرار گیرد.

مطهری رفع اختلاف میان قوا را گامی به پیش در روابط سه قوه دانست و افزود: در جلسات سران قوا، پرونده‌های مفاسد بزرگ اقتصادی را هم می‌توان پیگیری کرد.

وی تاکید کرد که برگزاری جلساتی از این دست به هماهنگی میان قوای سه گانه منجر خواهد شد و باعثمی‌شود که نیازی به ورود رهبری برای اصلاح روابط قوا نباشد.

مطهری در پاسخ به سوالی که به انتقادات اخیر نمایندگان حامی دولت به وی و احمد توکلی از طریق خبرگزاری دولت اشاره داشت، گفت: آنها ما را متهم کردند که به رئیس‌جمهور توهین کرده‌ایم. توهین تعریف دارد و به معنای بکار بردن یک لفظ رکیک درباره یک شخص است. آیا اینکه من گفتم ”این سخن رئیس جمهور که من قانون تسهیلات ارزی برای مترو را قانون نمی‌دانم و اجرا نمی‌کنم، به معنی هموار شدن راه استبداد است” توهین است؟

وی افزود: اگر می‌گویند این سخن توهین است پس فرقی بین انتقاد و توهین نیست و اساسا باب انتقاد بسته می‌شود. من نمی‌دانم این نمایندگان که تعداد آنها از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کند و به طور ثابت در پروژه‌های تحقیر مجلس شرکت می‌کنند و فراموش کرده‌اند که در درجه اول، وکیل مردمند و باید از حقوق ملت دفاع کنند، چه پاسخی برای موکلین خود دارند؟ چرا خود آنها به قانون‌گریزی دولت انتقاد نمی‌کنند و فقط امثال من و توکلی باید صحبت کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پایان توصیه کرد: به هر حال من اینها را که همه از دوستانمان هستند به تقوا و بصیرت و رعایت انصاف دعوت می‌کنم.