تقدیر احمدی نژاد از صراحت مواضع چاوز

افكار نيوز - رئيس جمهور ايران از همتاي ونزوئلايي خود به دليل مواضع وي درباره قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل عليه تهران تقدير کرده است.


محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران در نامه‌ای به هوگو چاوز همتای ونزوئلایی خود گفت: " متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل و در راس آن امریکا و متحدان غربی‌اش نمی‌توانند موفقیت و پیشرفت ملت‌ها و کشورهای مستقل را تحمل کنند و از هر بهانه‌ای برای قرار دادن موانع بر سر راه پیشرفت این کشورها استفاده می‌کنند. "

احمدی نژاد همچنین تصریح کرد که ایران با بیانیه تهران، حسن نیت خود را به جهان ثابت کرده اما شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار امریکا و تعدادی از هم‌پیمانان اروپایی‌اش قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کرد.

وی همچنین گفت: " شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه، نامشروع بودن خود را به جهان نشان داد. "

وی همچنین افزود که این قطعنامه ضرورت تغییر در ساختار سازمان ملل را در جهت بر آورده کردن نیازهای ملت‌ها، طلب عدالت و استقرار صلح واقعی در جهان نشان داد.

رئیس جمهور ایران این قطعنامه را در حالی که رژیم اسرائیل در حال محاصره مردم بی‌دفاع غزه و جلوگیری از برآورده شدن نیازهای اولیه فلسطینیان است، " غیرمنصفانه " خواند.

وی همچنین تاکید کرد که شورای امنیت تاکنون هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است.

به گزارش افکار به نقل از پرس‌تی‌وی، ایران بارها بر حق مسلم کشورها در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرده و گفته است که این تمهیدات شورای امنیت سازمان ملل نمی‌تواند بر عزم ملت ایران در دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خدشه‌ای وارد کند.

/ب+