استخدام دولت بدون مجوز مجلس غیرقانونی است‬

به گزارش افکارنیوز به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه استخدام نیم میلیون نفری که دولت هماکنون آن را رسانهای کرده، مربوط به چند ماه پیش است، گفت: مراحل اولیه این استخدام ها مانند برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش نهایی را دولت چند ماه پیش انجام داده بود؛ ولی تا به حال مجوزهای آنها صادر نشده بود که در زمان حاضر این کار انجام شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تا به حال از اعلام قطعی نتایج آزمون‌های استخدامی خودداری کرده بود تا مجوز صادر شود، افزود: تنها دولت در جایی مجوز استخدام دارد که یا قانون خاص آن را اجازه داده باشد یا یک قانون عام، اختیاراتی را در زمینه استخدام افراد، ‌ تحت شرایطی خاص به دولت داده باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر استخدام‌های اخیر دولت، بدون مجوز خاص باشد، غیر قانونی است، ادامه داد: باید مصوبه اخیر دولت مبنی بر استخدام ۱۵۰۰ نفر از کارمندان نهاد ریاست جمهوری در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی بررسی شود که آیا این استخدام‌ها بر اساس قانون است یا خیر.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس به قانون خاص صدور مجوز مجلس به دولت برای استخدام ده‌هزار ناظر کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در مجلس هشتم نیز مجلس با تصویب قانونی خاص، مجوز استخدام چندهزار نفر در وزارت آموزش و پرورش را به دولت داده بود.

وی همچنین با بیان اینکه جذب و استخدام در دولت‌ می‌تواند با استفاده از قانونی عام باشد، گفت: دولت می‌تواند برخی افراد را با لحاظ کردن شرایط مندرج در قانون خدمات کشوری مانند امکان جایگزین کردن بازنشستگان یا جذب افراد در صورت اصلاح ساختار سازمان‌ها، استخدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بزرگ شدن حجم دولت، مخالف سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی است، تأکید کرد: اگر استخدام نیممیلیون نفر در دولت صحت داشته باشد، این تعداد بسیار بیشتر از کسانی است که از دولت بازنشسته میشوند که این مسأله با نص قانون مدیریت خدمات کشوری مخالف است.