مخالفت مجلس با بررسی فوریتی دو طرح

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، در طرح دو فوریتی که از سوی سید سعید حیدریطیب، نماینده کرمانشاه مطرح شد، پیشبینی شده بود که هزینههای درمانی ایثارگرانی که در موسسات خصوصی فعالیت میکنند تامین شود.

وی در این باره گفت: در حال حاضر ایثارگرانی که شاغل هستند هزینه‌های درمان‌شان توسط همان نهادی که در آنجا فعالیت دارند تامین می‌شود و در مورد ایثارگرانی که شغل ندراند هزینه‌های درمانی بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اما افرادی هم هستند که در نهادهای دولتی شاغل نیستند و از مزایای ایثارگری بهره‌مند نمی‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه حق این ایثارگران مغفول مانده ما می‌خواهیم برای دستیابی به حقوق‌شان این طرح را به صورت دو فوریتی مطرح کنیم.

بررسی دو فوریت این طرح با موافقت ۱۱۳ نفر، مخالف ۴۲ نفر و رای ممتنع ۲۱ نفر از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر به تصویب نرسید و نمایندگان در ادامه با بررسی یک فوریتی این طرح با ۱۰۸ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع مخالفت کردند.

در ادامه ایرج ندیمی طرح یک فوریتی دیگری را در خصوص مجازات مرتکبین عملیات بیمهای غیرمجاز مطرح کرد که یک فوریت این طرح نیز با ۹۲ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر با مخالفت مجلس مواجه و مقرر شد که این طرحها به صورت عادی در مجلس پیگیری شوند.