تاکید عسگراولادی بر مواضع خود درباره فتنه ۸۸

به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، عسگراولادی نخستین فرد از میان اردوگاه اصولگرایان است که در طول یک ماه گذشته چنین مواضعی را اتخاذ و مرتبا بر آن تاکید کرده است. همین اصرار او سبب آن شد که برخی از هم حزبیهایش او را به انتقاد بگیرند و بگویند ما باید کارهای عسگراولادی را ماست مالی کنیم. اما دیروز مرتضی نبوی، دیگر همکار او در دولت زمان دفاع مقدس هم با او همراه شد و گفت: برداشت من این است که موسوی و کروبی جزو افرادی هستند که در فتنه دخیل بودند؛ اما سران فتنه نیستند. سران فتنه را باید از آمریکا و اسرائیل دانست.

حبیب‌الله عسگر اولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ابتدا حدود یک ماه قبل گفته بود که من موسوی و کروبی را اهل فتنه نمی‌دانم و با هر دو این افراد سال‌ها کار کرده‌ام به گونه‌ای که یک سال وزیر موسوی بودم و سال‌ها در کمیته امداد در کنار کروبی بودم؛ بنابراین معتقدم که اینها افرادی هستند که از ابتدای انقلاب بوده‌اند و ما نباید آنها را اهل فتنه بدانیم.

پس از این سخنان عسگراولادی انتقادات اصولگرایان نسبت به او بالا گرفت و وی در توضیح سخنانش آنها را نظرات شخصی خود برشمرد، نه موضع رسمی حزب موتلفه، یا جبهه پیروان. دوشنبه شب گذشته هم - آن‌گونه که ایسنا گزارش داده است - دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی با حضور جمعی از طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با تاکید مجدد بر مواضع شخصی اش درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خودم را بگویم. فتنه اتفاق افتاد و موسس فتنه، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند. ما چهار نامزد داشتیم که تبلیغات زهرآگین دشمن دو نفر از اینها را مفتون کرد؛ یعنی فتنه‌زده شدند نه فتنه‌گر.

برای قبر و قیامت جواب می‌خواهم

این فعال سیاسی گفت: من رفتنی‌ام و آفتاب عمرم لب بام است. دیری نخواهد پایید که دیگر نیستم. من برای قبر، برزخ و قیامت جواب می‌خواهم و این آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند به جای من جواب بدهند.
وی افزود: من برای بیان نظراتم از حزب موتلفه یا کمیته امداد یا جبهه پیروان یا حتی اصولگرایان خرج نکرده‌ام. من با آرم «حبیب‌الله عسگراولادی» این حرف‌ها را زده‌ام.

عسگراولادی ادامه داد: می‌خواهم حرف‌هایم را در چند پایه بگویم؛ اولین پایه اینکه تاریخ ایران باید قابل‌نگارش باشد. اگر از شش رییس‌جمهور و چند نخست‌وزیر بگویید که همه به غیر از احمدی‌نژاد منفی هستند چه می‌شود؟ وقتی در صحنه تاریخی کشور حضور دارم، بسیاری از مسائل را دیده‌ام. کسی در دوره‌ای جرات نمی‌کرد اسم بنی‌صدر را ببرد. او با بالاترین رای در کشور سوار بود و در دفاع مقدس کارهای مثبتی داشت؛ اما کارهای منفی هم داشت. باید تاریخ را آن‌گونه که هست گفت.

او اضافه کرد: بنی‌صدر یکی از توفیقاتش این بود که برای اولین بار رای بالای ۱۰ میلیون مردم را به دست بیاورد و این مثبت است؛ اما در تمسک به ولایت، شکست جدی و قطعی خورد. وی درباره ‌هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی نیز گفت: ‌هاشمی در مسیر زیرساخت‌های کشور وجهه همت داشت و موفق بود. آقای خاتمی توانست بحث‌های سیاسی را به جانب شفافیت ببرد. آقای احمدی‌نژاد هم کارهای مثبتی داشته است، اما اگر بگوییم از شش رییس‌جمهور پنج تای آنها منفی است، اگر بگوییم از شش رییس مجلس پنج تای آنها منفی است، اگر بگوییم همه نخست‌وزیرها منفی بوده‌اند، برای انقلاب چه می‌ماند؟ برخی احساساتی‌ها متوجه نیستند که بی‌تاریخ بودن، چقدر مضر است.

خیال می‌کنند‌ هاشمی و کروبی مفت به دست آمده‌اند
عسگراولادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «اگر آقای احمدی‌نژاد اینجا بود سخنانم را صریح‌تر می‌گفتم»، اظهار کرد: احمدی نژاد با سه نامزد در رقابت بود، اما وسط مناظره به‌هاشمی و ناطق نوری تاخت؛ در حالی که اصلا این دو شخصیت رقیب او نبودند اما ایشان در مناظره جدی‌ترین مبارزه‌اش با‌هاشمی بود. وی با بیان خاطره‌ای از‌هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: برخی خیال می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده و حرف‌های بی‌ربطی در مورد ایشان می‌زنند.
وی ادامه داد: مهدی کروبی نیز تنها کسی است که در ریاست مجلس حکم حکومتی در رابطه با لایحه مطبوعات را اجرا کرد. ایشان تریبون مجلس را گرفت و گفت که فرمایش رهبری درباره لایحه مطبوعات را حکم حکومتی در نظر می‌گیرم و این لایحه را از دستور خارج کرده‌ام. برخی فکر می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده.

با این برادران سال‌ها کار کرده‌ام

این فعال سیاسی ادامه داد: من با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام؛ ولی آنها در سال‌های فتنه برخی مسائل را نپذیرفتند. موسوی رییس ما در دولت بود. ایشان فتنه‌ساز نیست، اما راهی باز شده، باید از فتنه تبری بجویند. من باز می‌گویم که فتنه‌گر آمریکا، اسرائیل و انگلیس‌اند و باید از اینها تبری بجویند.

نبوی: سران فتنه نیستند

مواضع عسگراولادی، باعثواکنش مرتضی نبوی، از اعضای ارشد جامعه مهندسین و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شد. او به ایلنا گفت: ‌عسگراولادی همواره در صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود بیان کرده که نظر وی در رابطه با موسوی و کروبی نظر شخصی بوده و رسانه‌های ما باید توجه کنند که نظر شخصی افراد نظر کل اصولگرایان نیست. وزیر پست و تلگراف در دولت زمان دفاع مقدس، در رابطه با فتنه‌گر بودن یا نبودن موسوی و کروبی اظهار کرد: ‌ برداشت من این است که موسوی و کروبی جزو افرادی هستند که در فتنه دخیل بودند؛ اما سران فتنه نیستند. سراغ سران فتنه را باید از آمریکا و اسرائیل گرفت.

قدردانی اصلاح‌طلبان از عسگراولادی

جمعی از اصلاح‌طلبان نسبت به سخنان جدید عسگراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری واکنش نشان داده و از او قدردانی کردند.

در بخشی از نامه‌ای که از سوی مسعود سلطانی‌فر، ‌ سعید لیلاز، ‌ سیدرضا نوروززاده، ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق شناس و اسماعیل دوستی نوشته شده، آمده است: چیزی که باعثشد این نامه نگارش شود، اظهار نظر منصفانه‌تان در روزهای گذشته بود که البته در هیاهوی اهل غوغا کمتر شنیده شد. این رویکرد خردگرایانه نشان از انصاف، میانه روی و اعتدال دارد… با اینکه آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد در جناح سیاسی رقیب شما قرار داشته‌اند و برخورد با آنها بنا به ظاهر می‌توانست به تقویت جناح سیاسیتان منجر شود، مع ذلک از گفتن حقیقت پروا نکردید و گفتید آنچه را که گفتنش این روزها پرهزینه و بی‌پاداش است.

این نامه می افزاید: تداوم این اظهارات دلسوزانه در فضای کنونی نه تنها موجب دلگرمی یاران امام و همرزمان سابق شما شده، بلکه سرمشقی است برای نیروهای جوان که بدانند هنر سیاست ورزی قدم نهادن بر جاده اصول و چارچوبهای اخلاقی و قانونی است... جناب آقای عسگراولادی! شما که به درستی کروبی و موسوی را از سرمایههای انقلاب خواندید، ما نیز شما را و تمام خردگرایان و سیاستمداران معتدل را سرمایه کشور میدانیم؛ سرمایهای که باید در این شرایط خطیر به کار آینده مملکت آید