پزشکیان نامزد احتمالی انتخابات

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، با داغ شدن بازار نامزدهای انتخاباتی اخیراً یکی از روزنامههای حامی هاشمی رفسنجانی با انتشار مطلبی تحت عنوان جبهه، وزارت، مجلس و شاید پاستور مدعی شده است جوانان خواهان کاندیداتوری پزشکیان در انتخابات پیش رو هستند.

برپایه این خبر در این مطلب در باره این نامزد مطرح شده از سوی رسانه حامی هاشمی آمده است؛ «مسعود پزشکیان، متولد ۱۳۳۳ در شهر مهاباد، دوران مدرسه و هنرستان را در شهرهای مهاباد و ارومیه گذراند و سپس در رشته پزشکی شهر تبریز قبول شد. پس از انقلاب مسعود پزشکیان با تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی تبریز و ادامه کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه و جلسات بحثو مناظره، باعثتقویت نیروهای مذهبی و وحدت آنها در مقابل گروه‌های ضد انقلاب و تفکرات الحادی و التقاطی آنان شد. در سال ۱۳۷۳، از طرف دکتر علیرضا مرندی، وزیر وقت بهداشت و درمان دولت آیت الله‌هاشمی رفسنجانی، به ریاستِ دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد و تا سال ۱۳۷۹ در آن دانشگاه ماند.

دکتر فرهادی وزیر بهداشت و درمان در دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، در اواخر دوران وزارت خود از دکتر پزشکیان دعوت کرد که به عنوان معاون سلامت به تهران برود.

به این ترتیب دکتر پزشکیان عازم تهران شد و شش ماه معاونت سلامت وزارت بهداشت را بر عهده داشت. نهایتا در دور دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی، توسط ریاست جمهور جهت تصدی مقام وزارت بهداشت به مجلس معرفی شد و رای اعتماد گرفت.

دکتر پزشکیان از معدود وزیرانی است که پس از دوران وزارت، تهران را ترک کرده و به استان و شهر خود تبریز مراجعه میکند و در مجالس هشتم و نهم با رای بالایی به عنوان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به بهارستان راه یافت.