به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، یک کارشناس مسائل سیاسی اظهارات اخیر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری را پند انتخاباتی به گروه های سیاسی دانست و تاکید کرد که واکنش ها به این اظهارات شایسته نظام اسلامی نیست.

عباس سلیمی نمین درباره واکنش های تند به اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ گفت: تضعیف شخصیتی سیاسی که کارنامه و سابقه خوب و درخشانی در انقلاب دارد و براساس همین کارنامه او را فردی صادق می نامیم، امری مضموم است.

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: اگر اظهارنظرهای آقای عسگراولادی مورد پسند بعضی ها نبوده و به مضاق سیاسی شان خوش نیامده حق ندارند وی را مورد هجمه قرار دهند؛ اگر به این موضوع اعتقادی ندارند می توانند دلایل خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ما باید حریت در جامعه را تقویت کنیم و نه تخریب را، تصریح کرد: وقتی که فردی اظهارنظر می کند و ما در سلامت او شکی نداریم باید به سخنان او بیاندیشیم و اگر هم این اظهارنظرات را نمی پسندیم نباید واکنشی را نشان دهیم که شایسته نظام اسلامی نیست.

سلیمی نمین، ضمن دفاع از اظهارات عسگراولادی و با تاکید براینکه طرح چنین موضوعی را دیرهنگام می دانم، ادامه داد: باید زمینه و فضایی فراهم شود که امکان طرح اظهارنظرهای مختلف در تمام زمینه ها در جامعه فراهم شود.

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: ای کاش این بحثها زودتر مطرح می شد و برخی فرصت نمی یافتند که بر طبل درگیری و انشقاق بکوبند؛ چراکه اینگونه اظهارت و نقطه نظرات می توانست فضا را تلطیف و عقلانی تر کند.

وی با تاکید براینکه همانند عسگراولادی معتقد است کروبی و موسوی سران فتنه نیستند، گفت: اینها افرادی هستند که خطایی مرتکب شدند و به وسطه اشتباه آنان فضایی فراهم شد که فتنه گران توانستند کمال بهره را برای رسیدن به اهداف پوچ خود در ایجاد آشوب های اجتماعی ببرند؛ لذا اگر این مسائل در آن زمان مطرح می شد تاثیر گذار بود و از سوء استفاده های دشمنان نظام جلوگیری می کرد و نمی توانستند این دستاورد بزرگ کشور یعنی حضور حداکثری مردم در انتخابات خدشه دار سازند.

سلیمی نمین برخی از بازخوردها به اظهارات عسگراولادی را دلیل همزمانی طرح چنین مسائلی در ایام انتخابات دانست و گفت: برخی فکر می کنند این اظهارات که در ایام انتخابات مطرح می شود کارکرد دیگری دارد و به همین جهت نسبت به آن بدبین هستند.

وی این گونه اظهارات در ایام انتخابات را موجب تلطیف فضای سیاسی و جلوگیری از بداخلاقی های انتخاباتی دانست و اذعان کرد: در این فضای سیاسی که گروههای رقیب برای رسیدن به قدرت حاضرند نیروی مقابل خود را به هر طریقی از صحنه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ساقط کنند؛ این دیدگاه و صحبت آقای عسگراولادی پندی به گروههای سیاسی است که این بداخلاقی ها و رقابتهای انتخاباتی موجب نشود که خطایی انجام دهیم که دشمنان بتوانند از آن بهره برداری کنند.