نمایندگان در زندان با چه کسانی دیدار کردند؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، صبح امروز پس از چندین هفته تلاش، برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با حضور در زندان اوین از بخشهای مختلف این زندان بازدید کردند.

مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در این بازدید چهار نفر از اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند که عبارتند از آقایان صفر نعیمی رز، محمدرضا محسنی ثانی، حجت الله خدایی سوری و مهدی دواتگری.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در باره کلیت دیدار امروز گفت: مطرح کردن برخی از مسائل در حال حاضر به نفع جامعه و زندانیان نیست و رسانه ای کردن اخبار کمکی به حال آنها نمی کند.

وی افزود: نمایندگان در ابتدا با مسئولین زندان نشستی برگزار کرده و در مورد مسائل و مشکلات زندانیان و همچنین چگونگی برخورد مسئولین زندان با زندانیان به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

دواتگری گفت: با این حال اعضاء کمیسیون از بخش‌های مختلف زندان ازجمله امکانات رفاهی، بخش قرنطینه، بهداری و بندهای عمومی و امنیتی این زندان بازدید کردند و در حین بازدید پای صحبت زندانیان نشستند و زندانیان بند عمومی به بیان مشکلات خود پرداختند.

دواتگری در خصوص بازدید از بندهای امنیتی به خبرنگار تابناک گفت: به همراه اعضای کمیسیون از بند ۲۰۹ و ۳۵۰ که مربوط به جرائم امنیتی است نیز بازدید کامل و جامعی داشتیم و در این بندها نیز به مانند بند عمومی، با برخی از زندانیان گفت‌و‌گو کردیم که از بین آنها آقایان میردامادی، مومنی و بهشتی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

وی افزود: در این بازدید با متهمین بیمه ایران و اختلاس سه هزار میلیاردی نیز گفت‌و‌گو داشتیم و ایشان هم از کم و کیف پرونده خود و همچنین نحوه زندگی و موارد موجود در پرونده شان به نمایندگان مردم توضیحاتی دادند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت وکلای ملت از بند نسوان این ندامتگاه دیدار کردند و فائزه هاشمی در این بند به عنوان وکیل بند از مسائل و مشکلات کلی زندانیان با اعضا کمیسیون سخن گفت.

دواتگری در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضاییه در خصوص این دیدار به ‌رغم برخوردی که با رئیس‌جمهور داشت، واکنش مثبتی نشان داد، گفت: مجلس وظیفه نظارتی بر سایر قوا را دارد و می‌تواند در تمام امور اجرائی و تمام امور قضایی، به جز صدور رای برای متهمان، نظارت کند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد پیش از نظارت، دیدار برخی از متهمان بیشتر مد نظر رئیس جمهور بوده است.


وی در نهایت گفت : معتقد هستیم که نظارتها باید در تمام زمینه ها انجام گیرد و کمیسیونهای دیگر مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را به انجام برسانند.