به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، اظهار داشت: انسان نیازمند دو بال و دو حقیقت هستند که البته هر دوی آنها یک حقیقت هستند. اول قرآن که نازله حقیقت عالم است و دیگری امام و انسان کامل است.

وی افزود: جایگاه قرآن کریم بسیار رفیع است. تا آنجایی که خداوند خود ولی و حافظ قرآن می باشد. قرآن خط راه و برنامه عمل است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه آیا قرآن به تنهایی کافی است، تصریح کرد: خیر، چون انسانها به اندازه وسع و ظرفیت خود از قرآن دریافت می کنند و دریافت آنها متفاوت است و انسان دریافت های ناقصی دارد که باعثاختلاف می شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: یک رژیم صهیونیستی به منطقه مسلمانان تحمیل می شود و به فریبکاری و دروغ و کشتار دست می زند اما مسلمانان در برخورد با او دچار تردید و شک هستند و هر کدام در بیان توجیه خود به آیه ای از قرآن تمسک می جویند و این نشان می دهد که قرآن به تنهایی نمی تواند و در اصل انسان نمی تواند با تمسک به قرآن به کمال برسد.

وی گفت: باید انسانی نیز وجود داشته که در قله کمال بوده و بدون نقص حقیقت قرآن را دریافت کند و این کار بر عهده پیامبر اعظم(ص) که عین قرآن است بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: همه حقایق در قرآن و پیامبر اعظم جمع شده است و هر دو عین صراط مستقیم هستند.

احمدی نژاد گفت: امروز همه ما نیازمند وحدت هستیم و خداوند در قرآن فرموده: " واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا " این واعتصم بحبل الله چیست؟ اگر حبل الله قرآن بود امروز مومنین و مسلمانان دچار اختلاف نبودند. پس معلوم است که حبل الله حقیقت دیگری است که عینیت قرآن است.

وی اظهار داشت: هر کس بجز پیامبر بخواهد قرآن را تبیین کند می شود همین اختلافی که ۱۴۰۰ سال است وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما نیازمند عینیت صراط مستقیم هستیم، گفت: بحثما تعصبی، طایفه ای و گروهی نیست. بحثما انسان کامل است و همانطور که قرآن متعلق به همه بشریت است پیامبر(ص) نیز متعلق به تمام بشریت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه چطور می شود که مسلمانی به خودش بمب ببندد و با شعار الله اکبر مسلمان دیگری را بکشد گفت: قرآن اجازه نداده است مسلمانی، مسلمان دیگری را بکشد و یا انسانی انسان دیگری را.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مسلمانی که این کار را انجام می دهد در قرآن تدبر نکرده و اصل آن را نفهمیده است.

وی با بیان اینکه بحثشیعه و سنی ساخته شیطان است، گفت: باید به دنبال حق و باطل بود. حق و باطل کجاست؟ کدامیک از ما شبیه پیامبر هستیم و ادعا می کنیم صد در صد مانند پیامبر رفتار می کنیم؟ اگر مثل ایشان بودیم که مشکلی نداشتیم.

رئیس قوه مجریه عنوان کرد: کسی که قرآن می خواند و تدبر می کند همان کسی می شود که به خودش بمب می بندد و در یک مسجد مسلمان دیگری را می کشد و البته فرقی نمی کند که این کشته شدگان مسلمان باشند، بودائی باشند یا مسیحی، چرا که این کار نباید صورت گیرد.

احمدی نژاد افزود: چقدر حکومت ها آمدند و گفتند که می خواهیم دموکراسی برپا کنیم و ظلم و ستم را ریشه کن کنیم اما بعد از مدتی خودشان به عناصر اصلی مبارزه با عدالت و آزادی تبدیل شدند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه عظمت خود برپا شد تا این دو حقیقت بزرگ یعنی قرآن، پیامبر و انسان کامل را احیا کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تسلط بر دیگران برپا نشده است و عزت و خیر و عدالت را برای همه می خواهد.

رئیس جمهور افزود: نه اینکه مشکلی وجود ندارد شاید چند مامور مثل من اشتباه کنند اما اصل پیام جمهوری اسلامی ایران برای همه است و باید ظلم ریشه کن شده و عدالت برقرار شود.

احمدی نژاد گفت: همه تمرکز شیطان بر این است که اندیشه انسان را از دو حقیقت یعنی قرآن و امام دور کند و هر انسانی که از قرآن و انسان کامل دور شود به شیطان نزدیک می شود؛ فرقی نمی کند که در طواف خانه خدا باشد یا در میکده و عیاش خانه.

وی در پایان خطاب به نیروهای مسلح شرکت کننده در این دوره از مسابقات، گفت: شغل شما مانند سایر شغل ها نیست. بلکه شما در کشورتان موجب امنیت و سرافرازی هستید و از ناموس و کیان و ملیت خود دفاع می کنید.

رئیس جمهور تصریح کرد: قرآن باید اندیشه های ما را، دست ها و قدم های ما را متحد کند تا در مسیر عدالت و توحید قرار بگیریم و به زودی فاصله ها و مرزها برداشته خواهد شد و دست همه مومنین به هم گره خواهد خورد.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما میعاد و موعود مشترکی داریم که بر اساس وعده الهی بسیار زود پشت سر یک امام قرار خواهیم گرفت و این یک وعده الهی است.