افکار گروه سیاسی:

قدرت الله علیخانی نماینده سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی به بیان مسایل روز پرداخته است.

وی در گفت و گوی خود با «انتخاب»، همچنین در مورد انتخابات آینده هم اظهار نظر کرده است. بخش هایی از سسخنان وی در ادامه آمده است.

*خداوند یک لطفی به آقای احمدی نژاد کرده آنهم اینکه سرهم کردنش قوی است. او استاد بزرگنمایی است.

*شما دوران اصلاحات را دیدید. واقعیت این بود در آن دوران هم، برخی از آنها هم در کار اجرایی دیگران را دخیل نمی کردند. الان بدتر هم شده است. این طور نمی شود. چه اصلاحات باشد و چه اصولگرایان، یک جریان نمی تواند کشور را اداره کند.

*در زندان خاطرات جالبی هم داشتیم، به عنوان مثال گاهی مواقع که ایام جشن و سرور می شد دور هم جمع می شدیم هر بار یک تصمیم می گرفتند مثلا روایتی بخوانند خاطرم هست یک شب قرار شد هرکس یک بیت شعر را به آواز بخواند. یادم هست آقای هاشمی صدای خوبی برای شعر خواندن نداشت اما نمی شد کسی اصلا نخواند. آغاز آشنایی ما با آقای عسگر اولادی آنجا بود، منتهی آنها السابقون السابقون بودند. آن زمان که ما در آنجا بودیم، این عزیزان سال ها زندان کشیده بودند. زندان های مختلف مانند برازجان و مشهد و حالا اینجا.

بعد از پیروزی انقلاب هم روابط بیشتر شد من شخصا نزدیک بودم به برخی از این آقایان مانند همین آقای عسگر اولادی و حاج حیدری و امانی ها و آقای بادامچیان. مثلا در زمانی که کارتر روی کار آمد مسئله حقوق بشر از سوی دموکرات ها مطرح شده بود در آن دوران از خارج می آمدند زندان ها را بررسی می کردند. یک داستانی بین ما و آقای بادامچیان بود که ایشان می گفت علیخانی گفته و من می گفتم بادامچیان گفته! بحث(جیمی جون) بود. کارتر که بحثحقوق بشر را مطرح می کرد؛ می گفتند جیمی جون آمده ما را آزاد کند! که البته فشارهای حقوق بشری آنها هم موثر شد.

*این از صفا و صمیمیت و صداقت آقای عسگر اولادی است. هرچند که ایشان امتحان خودش را پس داده. بهتر از همه، ایشان را امام(ره) می شناخت و حالا هم بهتر از همه ایشان را مقام معظم رهبری می شناسند. من معتقدم لازم نیست کسی در فضائل آقای عسگر اولادی چیزی بگوید چرا که هرکس چیزی بگوید به اندازه شناخت امام(ره) و رهبری از ایشان نمی شود. زمان امام(ره) نماینده امام(ره) بوده و حالا نماینده رهبری. ایشان کسی نیست که با دو تا تشر چند روحانی و غیر روحانی موضعش را تغییر بدهد. چون خود ایشان به نوعی روحانی است‌ آنقدر فشار آورده اند که حالا برخی موتلفه ای ها هم یواش یواش می آیند پشت سرش قرار می گیرند.

*من فقط می دانم آقای جنتی گفته اند منظور من آقای هاشمی نبوده است.

*آقای حداد، آدم سیاسی نیست. من به ایشان ارادت دارم اما واقعا چند وقت است ایشان وارد مسایل سیاسی شده؟ من می خواهم از جناب آقای حداد خواهش کنم وارد بازی های سیاسی نشوند. بگذارد از او همچنان به عنوان یک چهره فرهنگی یاد شود.

*مشکل اصولگرا ها این است که زبان عذرخواهی از ملت را هم ندارند همه چیز را خراب کرده اند، حالا طلبکار هم هستند!

*احمدی نژاد تا جایی که بتواند می خواهد دولت آینده را برای خودش حفظ کند. اینکه تلاش می کند یارانه ها را اضافه کند هم در همین راستاست.

*افرادی(اصلاح طلبان) که هستند محترمند اما احساس می کنم بیشتر روی آقای جهانگیری اجماع بیشتری است. یعنی آنچه بیشتر به گوش می رسد از افراد موثر اصلاح طلبان آقای جهانگیری است که زمینه پذیرش ایشان در میان سران اصلاح طلب بیشتر است.

*درصورت عدم حضور اصلاح طلبان بعید نیست[احمدی نژاد پیروز شود.] چون اصولگرایانی که الان مطرح هستند چندان زمینه ای ندارند و احمدی نژاد به اندازه اینها که نفوذ و ابزار دارد. احمدی نژاد از همان آغاز با برنامه آمد.

*در میان اصولگرایان انشاءاله همه آقایان خوب هستند.البته تعدد افراد در جریان اصولگرایی برای ما خیلی خوب است باعث می شود كسی از جریان اصلاح طلب انتخاب شوند و البته به نظر نمی رسد برخی از كاندیداهای اصولگرا حاضر باشند به نفع یكدیگر كنار بروند.