به گزارش افکار نیوز به نقل مهر، ‌داود احمدی نژاد شامگاه چهارشنبه در سلسله جلسات آزاد اندیشی دانشجویی که در راستای طرح ملی ضیافت اندیشه بزگرار می شود در جمع دانشگاهیان دانشگاه تربیت معلم کرج اظهار داشت: انسان اشرف مخلوقت است و جایگاه ویژه ای دارد و مردم ایران با ایمان به خدا و انجام عمل صالح اسوه جهان هستند.

وی افزود: در گذشته تنها مردم ایران بودند که از فلسطین دفاع می کردند و به مقابله با ظلم می پرداختند اما امروز عزت و سربلندی ایران باعثشده است که دنیا متاثر از عملکرد ایران از فلسطین حمایت کرده و به مقابله با ظلم بپردازد.

احمدی نژاد بیان داشت: امام خمینی نیز برای مقابله با ظلم و ایجاد وحدت در جامعه بسیار تلاش کرده و تاثیرگذار بود و و توانسته بود با ایجاد وحدت در جامعه و اقوام مختلف هزاران فتنه را با رفتار خود دفع کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قدتار شناسی این نیست که بگوییم آمیرکا دشمنان است، ‌گفت: باید هدف آمریکا را بدانیم و یا شناسایی عوامل آن با شگردهایش مقابله کنیم.

دبیرکل کمیته پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: در حال حاضر ایران توانسته هم در سطح منطقه و هم فرا منطقه ای وحدت ایجاد کند و از همین رو نیز خیلی از کشورها به دنبال آرمان ما هستند.

وی بیان داشت: عده ای وجود دارند که نمی خواهند وحدت کشور را ببنند و هدفشان ایجاد خدشه در وحدت میان کشور است.

مکتب ایرانی به کمک اسلام شکوفا شده است

احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبتهایش با برشمردن ویژگی های مکتب ایرانی اسلامی گفت: مکتب ایرانی از اندیشه ناب اسلامی به اینجا رسیده است و مکتب ایرانی بدون اسلام هرگز نمی توانست به این نقطه دست یابد.

وی ادامه داد: اینکه عده ای می گویند حضرت ابراهیم(ع) ایرانی است نباید چندان مورد توجه قرار گیرد زیرا این عده قصد دارند با این حرفها وحدت فرا منطقه ای را خدشه دار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحثمکتب و اندیشه ایرانی بود باید سالها قبل در مورد آن بحثمی شد، امروز بحثاندیشه اسلامی و مکتب اسلامی مطرح است.

احمدی نژاد گفت: تاثیرگذاری ایران در حال حاضر در سطح بین المللی به حدی است که بسیاری از کشورها تحت تاثیر رفتار ایران علیه اسرائیل وارد عمل شده اند و از ملت مظلوم فلسطین دفاع می کنند.

وی افزود: هر کشوری ریزشها و رویشهایی در نیروهایش دارد که این مسئله طبیعی است و در طول ۳۰ سال گذشته نیز خیلی ها در کنار امام و در خط مقدم مقابله با ظلم بودند که امروز نیستند و برخی از آنهایی که آن زمان در جبهه مقابل ما بودند امروز در کنار ما هستند.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال دانشجویی که در خصوص بازداشت سران فتنه و عاقبت آنها پرسید گفت: مصلحتهایی در جامعه وجود دارد همان طور که در زندگی شما این مصلحتها وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئولان نظام جو اجتماعی را رصد می کنند و تصمیم می گیرند که سران فتنه را چه زمانی بازداشت کنند.

انتشار اخباری مبنی بر نسبتهای فامیلی در دولت صحت ندارد

احمدی ن‍ژاد همچنین در خصوص نسبتهای فامیلی در دولت که سئوال یکی از دانشجویان بود، بیان داشت: انتشار اخباری مبنی بر نسبت فامیلی علی احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش و محرابیان وزیر صنایع با رئیس جمهوری صحت ندارد و شایعه ای است که نمی دانم چرا برخی آن را درست کردند.

وی ادامه دد: پنج سال پیش بعضی از آقایان را دیدیم که در گیشه انقلاب نیستند و از اول مخالف حضور آنها در دولت شدم و یکی از آنها نیز فردی بود که مدرک تحصیل اش جعلی بود، چرا باید کسی را به داخل صحنه بیاوریم که مدرکش جعلی است.

احمدی نژاد یادآور شد: به همین منظور من اطلاعات این فرد را به افراد و مکانهای مختلف دادم و این کار نیز به خاطر منافع نظام و انقلاب بود.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند بگوید من امام زمان هستم و هر کسی که این جمله را بگوید با او باید برخورد شود و سزایش نیز مرگ است.

وی تاکید کرد: امام زمانی که برخی ادعا می کنند در کنارش هستند، وجود خارجی ندارد زیرا این قبیل مدعیان حتی با ایات الهی نیز آشنا نیستند.

شیوه اداره دانشگاه آزاد صحیح نیست

احمدی نژاد همچنین با انتقاد از سیستم مدیریت دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد یک خطی را مشخص کرده است، ‌تابع هیچ قانونی نیست و راه خود را می رود و این شیوه صحیح اداره دانشگاه نیست.

وی افزود: به زودی این دانشگاه از این گونه اداره شدن رهایی خواهد یافت.

دبیرکل کمیته پدافند غیر عامل کشور انتقاد برخی مبنی بر اینکه دولت به تمامیت ارضی کشور اهمیت می دهد را رد کرده و گفت: ما در خلیج فارس از جزایر ایرانیمان دفاع می کنیم و مشکل ما در دریای خرز است، ‌ چون سهم اندکی از این دریا داریم و منافع کمتری نیز از این دریا می بریم.

وی عنوان داشت: مسئله تمامیت ارضی کشورموضوعی حقوقی است که پیگیر آن هستیم.

احمدی ن‍ژاد در پایان از به روز نبودن کتب دانشگاهی نیز انتقاد کرد و گفت: کتابهای درسی کنونی کارایی ندارد و با رشد روزافزون علم پیشرفت نکرده است و باید با بازنگری در کتب درسی دانشگاهی این کتب و آموزشها را به سمت کاربردی شدن سوق داد.