سعید حدادیان: می گویند قرار است مشایی را برای ریاست جمهوری معرفی کنند

افكار نيوز -جوانفکر در يك برنامه تلویزیونی که در قالب مناظره با حمید رسایی نماینده مجلس صورت میگرفت، در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود چرا مردم در هیات ها به عملکرد این افراد انتقاد دارند؟ گفت تمام انتقاد ها به برخی چهره ها در دولت از سوی سیاسیون بوده است.

این سخنان مدیرعامل ایرنا دقایقی بعد در هیات رزمندگان غرب تهران توسط سعید حدادیان با واکنش مواجه شد: این مردمی که اینجا نشسته اند سیاسیون نیستند، این ها مردمند و نسبت به برخی انتقاد دارند، تا این مشکل حل نشود این انتقادها هم باقی است.

سه شنبه شب و در شب هفتم ماه مبارک رمضان حدادیان به این صورت به سخنان مشاور رئیس جمهور واکنش نشان داد: در بعضی مسائل یک موقعی درد زیاد است اما چون دولتمان را دوست داریم، چون این دولت اهل تلاش است چون ریشه های آقای احمدی نژاد را می دانیم خوب است چون در نشست و برخواست های پیش از این کش و قوس ها و در روند حرکتی احمدی نژاد نشان داد با تلاش و ولایتمدار است، غصه خور و دلسوز مردم و در برابرمستکبرین محکم است لذا ما در جاهایی که می بینیم یک عده ای ضربه می زنند ما هم انتقاد می کنیم.

وی ادامه داد: یک وقتی یک نفر سرتاپایش سیاه است، آن وقت خال سیاهش به چشم نمی آید؛ یک وقت خال سیاه ادم را زیبا می کند اما اگر این خال تبدیل به لکه شد زشتی محسوب می شود؛ بنده اعلام می کنم مشایی برای دولت لکه ننگ و منحرف است.

در این لحظه هزاران نفر از مردمی که در هیات حضور داشتند با تکبیر خود حمایت خود را از موضع حدادیان اعلام کردند.

این مداح برجسته ادامه داد: ما یک تار موی آقای احمدی نژاد را با هزاران دیگر عوض نمی کنیم اما بعضی ها می خواهند یک خطی بکشند و رئیس جمهور را از هیئت ها جدا کنند و این یک دسیسه است هرچند که این حرف ها را مشاور رئیس جمهور بزند. بالاخره هیات حرف دارند، اینها که سیاسی نیستند، اینها مردم اند؛ حرف شب اول ماه رمضان ما که با تکبیر شما هم همراه شد، خوشایند همه نبوده و امشب آقای جوانفکر گفته که منتقدین فقط سیاسیون هستند.

حدادیان تاکید کرد: من قبلا هم گفته ام تا این آقای مشایی هست من با آقای احمدی نژاد نشست و برخاست نمی کنم؛ خوب این را بردار یک نفر دیگر را منصوب کن. اما یک خطی کشید این آقای جوانفکر و گفت ما که ندیدیم، مردم همه با احمدی نژاد اند و فقط سیاسیون منتقدند. این خط کشی غلط است، آیا ائمه جمعه مردم نیستند و سیاسی اند، چقدر این حرف بودار است و این ها دنبال دعوا هستند که ما ندیدیم و انتظار دارند که ما به خیابان بیاییم.

این ذاکر اهل بیت(ع) افزود: محال است ما مثل آن دوشنبه ای ها نیستم که تا گفت خار و خاشاک ریختند در خیابان؛ نه. ما تذکرمان را دادیم و البته بیانات مقام معظم رهبری برای ما فصل الخطاب است و اگر جایی نظرها دوتا شد بدانید حتما حدادیان اشتباه می کند و برای ما همه با حجیت رهبری سنجیده می شود اما عده ای می خواهند کم کم میان هیات و رئیس جمهور فاصله بیاندازند ولی احمدی نژاد مال ماست؛ باید حواسمان را جمع کنیم که این موضوع از کجا آب می خورد؟!

وی ادامه داد: با این همه آن ویژگی های انقلابی و استکبارستیزی و روحیات ساده زیستی آقای احمدی نژاد قابل ستایش است اما این طور نیست که وقتی حرف های مخالف با نظرات امام از دفتر شما شنیده شد، این ها را ندیده و نشنیده بگیریم.

حدادیان با اشاره به مواضع یکسال اخیر مشایی تاکید کرد: یک نفر صحبت های مشایی را از اول بررسی کند مثلا درست در اوج فتنه۸۸ یک دفعه بحثآقای مشایی مطرح می شود؛ گاف های ایشان را بررسی کنید نمی شود که شما هر دفعه یک سخنرانی را با سه تا سخنرانی دیگر ماست مالی کنید.

وی افزود: نگرانی دیگر من مربوط به آینده و انتخابات سه سال آینده است. می گویند قرار است مشایی را برای ریاست جمهوری معرفی کنند و مشایی هم ستادهایش را از الان فعال کرده؛ امیدوارم غلط باشد اما اگر این طور است حرف ما به رئیس جمهور این است که آیا واقعا شما باید از سه قبل مانده به انتخابات تشنج ایجاد کنید؟! اما کسانی که از جانب شما برای انتخابات صحبت می کنند تشنج آفرین صحبت می کنند در صورتی که کار شما حیثیت شما را تضمین می کند اما عده ای قصد دارند بلوا درست کنند.

حدادیان خطاب به احمدی نژاد گفت: حداقل آقای احمدی نژاد شما که اهل دستور دادن نیستید و مردمی هستید از ایشان خواهش کنید در صحبت هایشان بیشتر مراقبت کنند. خوب جایی که فضلا، مراجع، هیات و مردم نقد دارند سخنگوی شما آمده و می گوید نه مردم با احمدی نژادند و سیاسیون نقد دارند؛ حالا ما شده ایم سیاسی و آقای جوان فکر شده مردم منتها او حقوق مشاوری را هم می گیرد و ما اینجا پول به هیئت امام حسین(ع) هم می دهیم.

این مداح مشهور کشورمان ادامه داد: منتها من می ترسم آه ما بگیرد. من کسی را تا به حال نفرین نکردم جز سه نفر یکی مهاجرانی از همان موقع که گفت در جنگ ما برادر کشی کردیم و قائل به شهادت نبود، یکی عبداله نوری و یک اکبر گنجی که عین سه تا کن فیکون شدند؛ خوب وقتی ادبیات شما زدن ائمه جمعه و منصوبین رهبری می شود ما انتقاد نکنیم؟!

حدادیان در پایان تاکید کرد: نه فقط آقای مشایی که ما به چند نفر دیگر هم انتقاد داریم یادمان نرود در سال ۷۲ حزب اللهی ها در مسئله حجاب کاروان راه می انداختند و انتقاد می کردند؛ با آن دولت هاشمی این طور بودند، خوب اینها که نمی توانند در مورد مسئله حجاب مماشات کنند.