افکارنیوز

_ به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در یک پیچ تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: تمام مسائل حاشیه‌ای و جنجالی که به وجود می‌آید، برای غافل کردن ما از این پیچ تاریخی است و می‌خواهند به نوعی حواس‌ها را پرت کنند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه عظیم سال ۸۸ و فتنه آینده نیز در همین راستا است، تصریح کرد: توجه به حوادثگذشته برای عبرت گرفتن نسبت به حوادثآینده لازم است تا در فتنه‌های بعدی سربلند باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ممکن است افرادی که ساکتین فتنه می‌دانیم در فتنه‌های بعدی سربلند باشند، اضافه کرد: البته ساکتین مشهور فتنه ۸۸ سرافکنده‌تر هم شده‌اند.

رسایی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم موسوی، کروبی و خاتمی راس فتنه سال ۸۸ نبودند، تصریح کرد: چهار نهاد امنیتی و اطلاعاتی در کشور پس از انتخابات مامور شدند تا متوجه شوند راس فتنه سال ۸۸ چه کسی بود که این تمام این نهادها به یک نفر رسیدند.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبان در سال ۷۸ نیز فتنه راه‌اندازی کردند اما از آنجا که تکیه گاه نداشتند، فتنه آنها به عظمت سال ۸۸ نرسید.

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال یک مرتبه نظام شاهد فتنه بوده است، تصریح کرد: نخستین فتنه را در سال ۶۷ و در داستان آقای منتظری شاهد بودیم و فردی که ولایت فقیه را تببین و در حوزه علمیه آن را تدریس می‌کرد دچار دوگانگی شد.

رسایی با تاکید بر اینکه در نخستین فتنه افراد کمی مردود شدند، اضافه کرد: ترس از ابهت امام خمینی(ره) سبب شد خواص آن زمان کمتر ریزش داشته باشند.

*برخی که به منتظری ناسزا می‌گفتند، بعدها وی را رهبر خود دانستند

وی با اشاره به اینکه کسانی که در فتنه سال۶۷ به آقای منتظری ناسزا می‌گفتند در جریان دوم خرداد، وی را به عنوان رهبر فقهی و سیاسی خود دانستند، تصریح کرد: در فتنه اصلاحات، هدف و کانون هجمه‌ها ولایت فقیه بود.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه برخی اصولگرایانی که در برابر اصلاح طلبان شکل گرفته بودند به دلیل عدم تشخیص در فتنه ۸۸ مردود شدند، خاطرنشان کرد: فتنه سال ۸۸ با کلید دولت وحدت ملی در سال ۸۷ شکل گرفت و برخی از افراد با این توجیه که اگر در فتنه سال ۸۸ موضع‌گیری کنند به نفع کاندیدای پیروز تمام می‌شود و از آنجا که از احمدی‌نژاد خوششان نمی‌آمد، این کار را نکردند.

رسایی با تاکید بر اینکه از حمایتی که در سال ۸۴ و ۸۸ از احمدی‌نژاد کردیم نه تنها پشیمان نیستیم بلکه صحیح‌ترین کار را در زمان خود به کار بردیم، تصریح کرد: در بسیاری از سخنرانی‌های خود در سال ۸۸ گفتم ما به احمدی‌نژاد رای می‌دهیم اما نگاه ما به بیان رهبری است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از انحرافات و تزلزل‌ها به دلیل فهم غلط از دین آغاز شد، خاطرنشان کرد: در فتنه‌های آینده یک شاخص داریم و آن رهبری است.

*در فتنه آینده چهره‌های دیگری از قطار انقلاب خارج خواهند شد

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه اگر مشاهده کردیم برخی دیگر در فتنه‌های آینده از قطار انقلاب خارج شدند نباید تعجب کرد تصریح کرد: ما باید مواظب باشیم که نگاه نکنیم به آن فردی که از قطار انقلاب خارج شد بلکه باید مصمم‌تر از همیشه همراه با رهبری حرکت کنیم.

رسایی با اشاره به اینکه در فتنه آینده شاهد ریزش‌ها و رویش‌های بسیاری خواهیم بود، اضافه کرد: اکنون پس از ۲۴ سال از رحلت امام خمینی(ره) راه انقلاب را درست رفته‌ایم و کسانی که دائم امام امام می‌کنند، دروغ می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه موسوی و کروبی عناصر سوخته‌ای هستند و عناصر دیگری برای فتنه آینده مدیریت می‌شوند، اظهار کرد: انتخابات سال آینده از منظر سبد رای دوقطبی خواهد بود و آقای هاشمی رفسنجانی قطعا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی با تاکید بر اینکه آقای هاشمی در جلسه‌ای که داشت به جمع‌بندی رسید که هر کسی غیر از وی، خاتمی یا سید حسن خمینی در انتخابات حضور پیدا کند به بن بست می‌رسند، تصریح کرد: طراحی انتخاباتی آن‌ها این گونه است که تا زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بر روی سید محمد خاتمی متمرکز خواهند شد و وی قرار شده است نه نگوید اما در زمان ثبت نام طبق توافق صورت گرفته هاشمی رفسنجانی کاندیدا خواهد شد.

*مشایی در صورت تایید صلاحیت، کاندیدا می‌شود

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه اگر شورای نگهبان تایید کند مشایی حتما در انتخابات حضور خواهد داشت، اضافه کرد: سبد رای مشایی و هاشمی یک پایگاه است که سعی خواهند کرد ۶۰ درصد آرای خاکستری را به خود اختصاص دهند.

رسایی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف در انتخابات سال آینده پایین آوردن مشارکت مردم خواهد بود که این خود یک فتنه برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در اینکه احمدی نژاد دیگر در مسیر سال ۸۴ نیست تردیدی وجود ندارد.

عضو جبهه پایداری اضافه کرد: الهام قطعا از کاندیداهای ریاست جمهوری نخواهد بود و گزینه اول دولت مشایی است اما گزینه‌های بعدی را نمی‌دانیم.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد در خصوص اظهار نظرهای خود در مجلس در مورد هاشمی دادگاهی تشکیل شود آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: چرا قبل از اینکه تحقیقات تمام شود، مهدی هاشمی با قید وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شده است.

رسایی با اشاره به اینکه برخی افراد دارند سعی می‌کنند مهدی هاشمی از بعد اقتصادی تبرئه شود، اضافه کرد: مهمترین اتهام مهدی هاشمی بیش از آن که سیاسی و امنیتی باشد، اقتصادی است و بنیان مالی اصلی فتنه ۸۸ از همان جا منشا می‌گیرد و البته با توجه به اینکه تحقیق و تفحص را از دانشگاه آزاد آغاز کرده‌ایم احتمالا منبع تغذیه مالی فتنه ۸۸ را پیدا خواهیم کرد.

وی در خصوص نقش دولت در گرانی گفت: قطعا بی‌تدبیری‌هایی وجود دارد اما اینکه دولت به طور عمد بازار را آشفته کند با عقل جور در نمی‌آید.

*مثلثمردودین فتنه اخلاقی

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه یکی از تلخ‌ترین روزهای انقلاب در روز یکشنبه رقم خورد، تصریح کرد: نخستین مردودین این فتنه اخلاقی استیضاح کنندگان بودند.



رسایی با اشاره به اینکه با مرتضوی موافق نیست، اضافه کرد: اگر مرتضوی در پرونده کهریزک متهم است، دادستان نیز در مورد پرونده ستار بهشتی باید توضیح دهد.

وی دومین مردود فتنه اخلاقی روز یکشنبه را رئیس جمهور دانست و اضافه کرد: احمدی نژاد اصلا برای دفاع از شیخ‌الاسلام نیامده بود، بلکه آمده بود وی را قربانی کند در حالی که اگر گارد نمی‌گرفت مجلس به وزیر کار قطعا رای می‌داد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه صحبت‌های علی لاریجانی تا زمانی که به شخصیت رئیس جمهور توهین نکرد مناسب بود، تصریح کرد: از آن جا به بعد لاریجانی و تنی چند از نمایندگان دیگر که به احمدی نژاد توهین کردند جزو مردودین این فتنه اخلاقی قرار گرفتند.

*وقتی رهبری مسئولان را به خدا واگذار کند

رسایی با تاکید بر اینکه رهبری در جلسه‌ای با مسئولان عالی نظام، وزرای اقتصادی و روسای کمیسیون‌های اقتصادی از مسئولان گلایه کردند، اضافه کرد: به شهادت کسانی که در این جلسه حضور داشتند رهبری می‌گویند به جای تقابل، تعامل داشته باشید و اگر رویه خود را ادامه دهید، شما مسئولان را به خدا واگذار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه چرا رئیس دستگاه قضایی مرتضوی را ۲۴ ساعت بعد بازداشت میکند اما فاضل لاریجانی را بازداشت نمیکند، اضافه کرد: ما قبول داریم کار احمدینژاد برای نشان دادن آن فیلم صحیح نبود اما حرفهایی که آنجا زده شده است، چرا پیگیری نمیشود.