افکارنیوز

_ " ابوالحسن بنی صدر " در گفت و گو با صدای آمریکا از همکاری هایش با منافقین گفت و علت جدایی اش از رجوی و ازدواج دخترش با وی را بیان کرد.
" ابوالحسن بنی صدر " در گفت و گو با برنامه " بی پرده بی تعارف " از همکاری هایش با سرکرده منافقین و همچنین اختلافاتش با او پرده برداشت.

مجری این برنامه از بنی صدر می پرسد: «آقای دکتر شما با آقای مسعود رجوی در سال ۶۰ شورای ملی مقاومت را در فرانسه پایه گذاشتید. اختلاف اصلی شما که از آقای رجوی و سازمان مجاهدین جدا شدید، چه بود؟»

بنی صدر در جواب اظهار داشت: «من جدا نشدم؛ چون در اصل موازنه عدمی، آدمی وارد هیچ اتحادی نمی شود و اگر شد سر حق می ایستد! من سر اصول سه گانه استقلال، آزادی و عدم هژمونی(ریاست و چیرگی) ایستادم.»

وی در ادامه افزود: «آن آقا[رجوی] بود که ۱۴ صفحه به من نامه نوشت و به دلیل این که در روزنامه " انقلاب اسلامی " مقاله ای تحت عنوان دروغ های طارق عزیز نوشته شده بود، جدا شد. او جدا شد. چرا جدا شد؟ چون می خواست سه اصل را نقض کند: استقلال را نقض کرد؛ چون به عراق رفت. آزادی را نقض کرد؛ چون به روزنامه ای که به طارق عزیز گفته دروغگو، اعتراض کرد. عدم هژمونی را نقض کرد؛ چون می خواست هژمونی خودش را تحمیل کند.»

مجری صدای آمریکا درباره دختر بنی صدر هم پرسید: «آیا شما موافق ازدواج دخترتان با آقای رجوی بودید؟ چون در آن زمان به نوعی به ازدواج ایدئولوژیک تعبیر شد.»
بنی صدر گفت: «نه موافق نبودم. خود دخترم این تصمیم را گرفته است و استقلال داشته که این تصمیم را بگیرد.»

گفتنی است پس از حمایت بنی صدر از رجوی و سازمان و مجاهدین و عزلش، در هفتم مرداد سال ۶۰ این دو از ایران گریختند و از فرانسه پناهندگی سیاسی گرفتند.

منافقین که تعداد زیادی از مردم ایران را کشته بودند تحت حمایت بنی صدر هم قرار داشتند؛ یعنی او هم در این قتل ها شریک بود و تنها پس از حمایت رجوی از عراق بود که بنی صدر و رجوی از هم جدا شدند.

بنی صدر درحالی از استقلال و اختیار دخترش برای ازدواج می گوید که دخترش در حالی با رجوی ازدواج کرد که تنها ۱۶ سال داشت و به نظر می رسد ازدواجی ایدئولوژیک بود تا انتخاب آزادانه دخترش.

فیروزه بنی صدر درباره مسعود رجوی ضمن قدرت طلب خواندن وی گفته است، برکناری مردان و دادن هژمونی به زنان و همینطور تجاوز به زنان در سطح فرماندهی برای مشروط کردن در ابعاد بسیار عمیقتر به خودش و برای اجرای دستوراتش بوده است.