افکار- غلامحسین الهام در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه مجلس اشاره کردند که پشت پرده هایی دارند که با مردم در میان خواهند گذاشت آیا شما موافق هستید این پشت پرده ها به مردم گفته شود، پاسخ داد: پشت پرده ها را رها کنید من از روی پرده با شما صحبت می کنم که امروز عیدی امسال تصویب شد و تا پایان بهمن ماه ۴۰۲ هزار تومان به حساب همه کارکنان و بازنشستگان دولت واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه علاوه بر تصویب عیدی سالانه دستور کار هیات دولت چه بود، گفت: تدابیر ویژه ای برای شب عید در نظر گرفته شد برای کنترل قیمت ها که به مردم فشار وار نشود و در کل تدابیر خوبی اندیشیده شد.

سخنگوی دولت همچنین درمورد پیامهای داخلی و خارجی ۲۲ بهمن که مورد سوال خبرنگار دیگری بود، گفت: ۲۲ بهمن روز مرگ دشمن است و همان نکته اساسی که مقام معظم رهبری تصریح کردند که مردم مالک انقلاب هستند و همچون مالکی که بر مایملک خود دقیق است، تمام تلاش خود را برای حفظ نظام انجام می دهند.

وی افزود: مردم ما این درک را دارند و نظام را متعلق به خود می دانند لذا هیچ کس نمی تواند حاکمیت مردم را از آن خود کند.

الهام با اشاره به پیام حضور مردم در ۲۲ بهمن گفت: ۲۲ بهمن امسال این پیام را داشت که مردم با هم متحد هستند و همینطور که رئیس جمهور در سخنرانی خود تاکید کردند این حضور بیعت مردم با رهبری بود و پیوند مردم با رهبری پیوند مردم با رئیس جمهور و پیوند مردم با نظام را نشان داد و این پیوند ناگسستنی است.

وی گفت: دوستان و دشمنان ناآگاه داخلی هرچه تلاش کنند که خدشه ای به این پیوند وارد سازند نمی توانند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگارمهر مبنی بر اینکه راه مقابله با اختلافات داخلی و افزایش وحدت میان مسئولان چیست؟ گفت: اختلافی وجود ندارد و تنها راه اجرای قانون اساسی و مر قانون است.