به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق برنامه شب گذشته از چند جهت جالب توجه بود اول اینکه بار دیگر معلوم شد که اغلب ورزشکاران(به خصوص فوتبالیست ها) با چه دستمزدهای نجومی روبرو هستند و البته اینکه این موضوع چقدر درست یا غلط است مد نظر این این گزارش نیست هرچند که بی شک نمی تواند درست باشد چرا که هرچند آقای دایی این مبالغ را(که در مورد ایشان چیزی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان تنها برای یک سال بود) در برابر فشار کاری خود ناچیز می دانند، ولی در مقایسه با مشاغل پرزحمت تر و بعضا خطرناک که امثال آقای دایی و دیگر همکارانشان حتی یک لحظه هم آن را تحمل نمی کنند، دستمزدهایی به مراتب بسیار پایین تر داده می شود.
انتقاد این گزارش به برنامه " نود " نیست که با مشی حرفه ای به مسایل مربوط به حوزه خود یعنی فوتبال می پردازد و آن طوری که انتظار است در عرصه های دیگر مانند عرصه فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی انجام شود، اجرای برنامه می کند.
مخاطب اصلی این گزارش مسئولان رسانه ملی و در راس آنها جناب آقای مهندس ضرغامی است که در تلویزیون جمهوری اسلامی ۲ ساعت آنتن زنده در اختیار یک شخص(فرقی نمی کند چه کسی) قرار می‌گیرد تا از حقوق ماهی ۵۰ میلیون تومان خود(این حقوق به غیر از آن مبالغ هنگفتی است که در طول خدمت می گیرند) دفاع و عدم پرداخت آن را طلبکارانه پیگیری کند.
در نظام اسلامی آنتن زنده تلویزیون در اختیار یک نفر قرار می گیرد تا از حقوق سالی ۶۰۰ میلیون تومان که آن را حق مسلم خود می داند دفاع کند ولی هیچ گاه ندیدیم حتی یک چهارم این زمان، آن هم نه بصورت زنده مثلا در اختیار کارگرانی باشد که فلان کارخانه حقوق ماهی ۳۰۰ هزارتومانشان را نداده و مجبورند پس از چند ماه بی حقوقی، دست به اعتصاب بزنند و گاهی در اخبار بخوانیم که مثلا برخی از آنها نیز در پی این سرخوردگی دست به اقداماتی از قبیل خود کشی بزنند.
به هرحال جا دارد تا بار دیگر بیانات و سفارشات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از محرومان و اقشار مستضعف جامعه را به مسئولان محترم رسانه ملی یادآوری کنیم و بگوییم که حضرت امام(ره) به دلیل حضور و مبارزات توده های محروم جامعه در صحنه های انقلاب و نقش اساسی آنان در شکل گیری و پیروزی نهضت پس از استقرار نظام اسلامی به طور مکرر و در پیام ها و سخنان خود «حمایت از محرومان و مستضعفان» را به صورت یک «وظیفه» و «مسئولیت» برای همه دولتمردان و کارگزاران حکومتی تبیین و تعیین فرمودند.
مواضع و دیدگاه های بنیانگذار انقلاب اسلامی در حمایت از توده های محروم جامعه فقط به صورت اعلام به مسئولان نظام و مشخص کردن وظیفه و مسئولیت برای آنان خلاصه و محدود نشد بلکه ایشان این مواضع و سیاست های محوری را در طول دوران پیروزی و به طور مستمر در مناسبت های مختلف به گونه ای مطرح کردند که می توان اذعان داشت که حجم وسیعی از رهنمودهای این پیشوای بیدار و آگاه و ژرف نگر به حمایت های همه جانبه از محرومان و مستضعفان جامعه اختصاص یافته است.
جناب آقای ضرغامی!
حضرت امام خمینی(ره) زاغه نشینان و فقرزدگان را صاحبان اصلی کشور معرفی می کنند و معتقدند که نهضت اسلامی را این اقشار به رشد و پیشرفت روزافزون درآوردند و هم اینان هستند که سرمایه ها و پشتوانه های اصلی این مملکت به شمار می روند:
- «مملکت مال این زاغه نشینان اطراف تهران است که من خدا می داند برای این ها غصه می خورم و برای این ها تا حالا فکری نشده. مملکت مال این هاست. نهضت را این ها پیش برده اند… ما مرهون این ها هستیم. ما زندگیمان را این ها اداره می کنند… کوخ نشین ها هستند که سرمایه این مملکتند نه آن کاخ نشین ها. خداوند این کوخ نشین ها را برای ما حفظ کند.»
- «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و روآوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام سازگار نیست.»
- «آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند حمایت از محرومین و پابرهنه هاست چرا که هر کسی از آن عدول کند از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهده دار این مسئولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنمائیم خیانت به اسلام و مسلمین کرده ایم.»
- «همه مدیران و کارگزاران و رهبران و روحانیون نظام و حکومت عدل موظفند که با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها بیشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمکنین و مرفهین.»
در پایان جا دارد از جناب آقای ضرغامی به عنوان رییس رسانه ملی که قرار است از آرمان های امام(ره) و انقلاب یعنی حقوق مستضعفین و محرومان دفاع کند، بپرسیم آیا حاضرید همین وقتی را که در اختیار آقای دایی قرار دادید، در اختیار اقشار بی بضاعت هم بگذارید تا از حقوق حقه و از دست رفته خود در رسانه ملی دفاع کنند؟ و یا اینکه هر از چند گاهی یک خبر چند ثانیه ای و بدون تصویر مثلا در برنامه خبری ۲۰:۳۰ از اعتصاب کارگران فلان کارخانه پخش شود و تمام!
منبع :مشرق