چرا مشکلات کشور را گردن «کاغذ پاره‌ها» می‌اندازیم؟!
افکار گروه سیاسی / یاسر انصاری:

تنور انتخابات سال ۹۲ خیلی زودتر از آن‌که فکرش را می‌کردیم داغ شد و تعداد افرادی که برای نامزدی اعلام حضور کردند، هم فراتر از تصور بود کما اینکه این تعداد قطعا بیشتر خواهد شد.

اما در این بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بیش از پیش به رصد یکدیگر پرداخته و بعضا برای هم خبرسازی می‌کنند، نظیرش کاندیداتوری قطعی آیت الله هاشمی در انتخابات سال ۹۲ و غیره است. در حالی این اخبار چندباره از سوی رسانه‌های جریانات مختلف مورد تاکید و نشر قرار می‌گیرد افراد مورد ذکر بارها به تکذیب این اخبار پرداخته‌اند.

هر چه باشد فضای انتخابات سال ۹۲ قطعا پر شورتر از گذشته خواهد بود، این را غلامحسین کرباسچی می‌گوید. این عضو شاخص کارگزاران سازندگی که یکی از نزدیکان آقای هاشمی محسوب می‌شود در گفت‌وگو با افکارنیوز حرف‌های خواندنی زیادی بیان داشت. در ادامه مشروح این گفت‌وگو می‌آید:

" آقای هاشمی بهتر از هر کسی به وضعیت جامعه آگاهی دارد و صلاح کارش را نیز به خوبی می‌داند این‌که در انتخابات شرکت کند یا نه. انتخابات یک کار جمعی را می‌طلبد، اینکه عده زیادی اعلام کنند در انتخابات حضور خواهند داشت بدون اینکه اصلا از آرای خود آگاهی داشته باشند درست نیست چرا که باید کاندیدا شدن افراد بر مبنای مقبولیتشان نیز باشد. "

کرباسچی در ادامه با بیان اینکه شیخوخیت تا ابد مبنای کاندیداتوری نیست چرا که نظام باید زایش داشته باشد و اگر بعد از ۳۰ سال ۵ نفر برای کشور تربیت نشده باشند درست نیست چرا که مملکت دست همان‌هایی می‌افتد که با شامورتی بازی و عوام فریبی می‌خواهند کشور را تصاحب کنند بعد هم رودروی نظام بیاستند.

وی با عنوان این مطلب که کارآمدی و صداقت مهمترین مشخصه برای نامزدهاست اظهار داشت: مسائل اقتصادی و سیاست خارجی باید کار ویژه دولت بعدی باشد، چرا که دولت کنونی با تصمیمات و رفتارهای عجیب و غریب خود در این دو حوزه کشور را با بحران روبه‌رو کرده است.

عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ما دیدیدم که این کاغذپاره‌ها چه بلایی سرمان آورد و هر جا هم بلایی سر کشور ما آمده، انداخته‌اند به گردن همین کاغذ پاره‌ها! مگر تحریم‌ها و قطعنامه‌ها بیشتر از یک کاغذپاره هستند؟!

کرباسچی با بیان این‌که بالاخره باید تفسیر از " رجل سیاسی " در کشور مشخص شود، افزود: این اتفاقاتی که در مجلس رخ داد، در مورد نامزدها و قانون انتخابات به نظرم کار درستی بود چرا که مجریان بر اساس سلایق شخصی تفاسیر خودشان را ارائه می‌دادند.

وی تصریح کرد: یکسری افراد فکر میکنند حالا چون چند سالی مسئول بودهاند و در رسانهها رجل سیاسی هستند می توانند مدیریت کنند، در حالی که در فاز عمل و مدیریت و تدبر نمیتوانند یک اداره کوچک را ساماندهی کنند و این یعنی فرد مذکور برای اداره کشور مناسب نیست.