افکار

- هفته نامه پنجره که به علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای تهران در مجلس تعلق دارد، در یادداشتی که در شماره ۱۶۳ خود به چاپ رسانده است محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران را به دلیل آنچه نویسنده این مجله قانون گریزی خوانده است، به میر حسین موسوی تشبیه و ادعا کرده است که او در مسیر موسوی قدم بر می دارد.

فریدالدین حداد عادل فرزند غلامعلی حداد عادل جانشین مدیر مسؤول این نشریه اصولگراست.

مشروح سرمقاله این شماره پنجره به قلم سید مرتضی فاطمی در زیر می آید:

" به نظر تئوری معجزه هزاره سوم روز به روز به واقعیت نزدیک تر می شود! حقیقتا تا به این حد فاصله گرفتن از آنچهئ می نمایی و آن چه که هستی، کار هر کس نیست. به تعبیری دیگر می توان گفت که پنهان کردن باطن سیاسی تا به این حد فقط از یک معجزه کرد بر می آید.

حرکت سینوسی بر مدار صفر و یک کار این روزهای رییس جمهوری شده است. احمدی نژاد تنها به یک چیز می اندیشد. پیروزی، پیروزی، پیروزی. او درباره رد صلاحیتهای انتخابات نظام پزشکی گفته است: " باید طبق قانون عمل شود و نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون، دخالتی نداشته باشد. چنان چه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل رد صلاحیت شده اند با تجدید نظر احقاق حق نشود، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است "

دستور(اتمام حجت) رییس جمهور مبنی بر تجدید نظر در رد صلاحیتهای انجام گرفته در انتخابات سازمان نظام پزشکی و اصلاح روند تایید صلاحیت نامزدها گام بلندی است وی را به آن جه در سر می پروراند، نزدیکتر می کند. بعد از یک دوره سکوت شواهد نشان می دهد زمان آن رسیده که مرحله بعدی عملیات تبلیغاتی حول کاندیدای اصلی مدنظر رییس جمهوری آغاز شود.

اما در این میان سد محکمی در برابر خواست و آرزوی رییس جمهوری قرار دارد. سد محکم پیش روی اسفندیار مشایی دوست احمدی نژاد عبور از فیلتر شورای نگهبان قانون اساسی است که در این سال ها مستقیم و غیر مستقیم و از کانال های مختلف بر عدم تایید مشایی تاکید کرده است. اما سؤال اینجاست که آیا دکتر احمدی نژاد بی خبر از این مهم اصطلاحا آّب در هاون می کوبد؟ پاسخ روشن است، بر نگارنده اثبات شده در دوران معاصر کمتر سیاستمداری به ذکاوت و سیاست احمدی نژاد ظهور کرده است. پس بی شک وی نیز به این مساله آگاهی دارد.

انتخابات نظام پزشکی ماکت کوچکی از انتخابات آینده ریاست جمهوریست و احمدی نژاد در عمل نشان داد مسیر رسیدن به اهدافش از هیچ اقدامی اجتناب نمی کندف او پیش از این و در محافل رسمی و غیر رسمی برای دستگاه های نظارتی به ویژه شورای نگهبان خط و نشان کشیده است و نشان داده میر حسین موسوی درون احمدی نژاد هر آن مستعد فعال شدن است.

احمدی نژاد به شدت مستعد قانون گریزی و هنجارشکنی است. او حتی اگر لازم باشد تهدید
به ابطال انتخابات می کند و شاید تهدیدهای دیگری تحت عنوان عدم برگزاری انتخابات نیز را در آستین داشته باشد. اما فراموش نکنیم چون رهبر انقلاب با صلابت در صحنه حاضر هستند هیچ یک از اهداف رییس جمهور عملیاتی نخواهند شد.

هر چند بایسته است که نظام و مردم تمهیداتی پیش دستانه هزینه های اشتباهات احتمالی و چالشی رییس جمهوری و همه فعالان عرصه انتخابات را کم کنند. همه باید بدانند که موضع دوستداران انقلاب همان موضع رهبر انقلاب است و در صورتی که خدای ناکرده تصمیم بر انجام عملی متهورانه داشته باشند، مردم به تاسی از رهبری در برابرش خواهند ایستاد.

در پایان به ایشان توصیه می کنم بار دیگر فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب را که ماه گذشته در دیدار جمعی از مرم قم بیان فرمودند، مرور کنند.

" یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیندازند، ولی ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیفتد به همین علت، راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً بسته است. در کدام کشور درباره صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید. پایبندی همه به این راه‌ها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می‌کند، مگر اینکه کسانی بخواهند از راه‌های غیرقانونی عمل کنند؛ همچنان که برخی در سال ۸۸ این گونه عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملأاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند. "