افکار

- بنابر برخی اخبار، جریان انحرافی خود را برای برگزاری همایشی صدها نفری با رویکردی کاملا انتخاباتی و البته تحت لوای عنوان مهرورزی در اوایل اسفند ماه در جزیره قشم آماده کرده است.
در این همایش که قرار است تحت پوشش همایش مشاوران جوان برگزار شود، از میهمانان چند صد نفری در بهترین هتل های جزیره قشم پذیرایی خواهد شد و البته هزینه های رفت وبرگشت میهمانان با خطوط هوایی نیز از هزینه های بدیهی میلیونی برای چنین همایشی خواهد بود.
این گزارش می افزاید: حال اگر تعداد کل میهمانان چنین همایشی را دست کم ۵۰۰ نفر در نظر بگیریم، با در نظر گرفتن هزینه رفت وبرگشت هر نفر معادل حداقل ۳۵۰ هزار تومان، هزینه رفت وبرگشت میهمانان چنین همایشی معادل ۱۷۵ میلیون تومان خواهد شد و اگر هزینه اسکان مهمانان در یکی از هتل های متوسط قشم را نیز برای هر شب ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، هزینه اقامت هر نفر برای ۲ شب حضور در این همایش معادل ۴۰۰ هزار تومان و سر جمع هزینه برای ۵۰۰ میهمان، رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد.
برای مخارج پذیرایی و ۳ وعده غذایی نیز می توان رقم های هنگفتی را پیش بینی کرد و سوال اینجاست که در شرایط دشوار اقتصادی امروز تدارک برای برگزاری چنین همایش های بی حاصل و پرخرجی با کدام توجیه و منطقی در دستور کار قرار گرفته و چنین اقدامی با کدام یک از آرمان ها مطابقت دارد.
باشگاه خبرنگاران می افزاید: البته نباید برگزاری همایشی از سوی «مرکز ملی مطالعات جهانی شدن» را نیز فراموش کرد که این همایش ۲ روزه با عنوان «تبیین جهانی شدن» در هتل همای تهران و با حضور مهمانان خارجی و البته با مخارج سرسام آور برگزار شد.
گفتنی است خبرهای دقیق تر از دعوت نزدیک به ۳ هزار نفر برای شرکت در این همایش حکایت دارد.
جالب اينكه با وجود چنين اقدامات و تحركات پرخرجي، هفته گذشته يكي از اعضاي حلقه انحرافي در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحركات انتخاباتي مدعي شد: آيا بحث انتخابات موضوعيتي دارد كه من درباره آن صحبت كنم، اصلا بحث تبليغات انتخاباتي چه چيزي هست؟!