هدیه دو هزار دلاری موسوی به مهاجرانی در اوج بحران کشور
افکارنیوز _ گروه سیاسی:

عطاا… مهاجرانی که دیگر نیازی به معرفی سوابقش نیست، در جدیدترین پست وبلاگش که مانند همیشه با قلم احساسی خود نوشته و زمین و زمان را به هم بافته است به دریافت هدیه دو هزار دلاری از میرحسین موسوی اشاره کرده است.

مهاجرانی از ۲۷ سال پیش یاد می‌کند، زمانی که مانند سروش در ایران بود و هنوز ریش می‌گذاشت، زمانی که دروس دانشگاهی را برای فرزندان این ملت سانسور می‌کردند و دایه انقلاب فرهنگی داشتند همان که سال‌ها بعد نتایجش را در دوم خرداد شاهد بودیم.

مهاجرانی نوشته که: ۲۷ سال پیش با خبر شدم دوره دائره المعارف ادیان توسط انتشارات مک میلان منتشر شده است. قیمت آن دو هزار دلار بود که با حقوق من به عنوان معاون نخست وزیر امکان خریدش میسر نبود.

وی در ادامه می‌گوید که دو هزار دلار در آن زمان ۱۱ هزار تومان می‌شد، بنابراین نامه‌ای به مهندس میرحسین موسوی نوشتم و او دستور خرید کتاب‌ها با ارز دولتی را صادر کرد.

مهاجرانی می‌نویسد: " برای مهندس موسوی یادداشت کوتاهی نوشتم، به این کتاب نیاز دارم، دوست دارم این کتاب را تهیه کنم…می شود دو هزار دلار و من با حقوق ۱۱ هزار تومان معاون نخست وزیر نمی توانم، کتاب را بخرم…. به دستور مهندس موسوی کتاب با قیمت ارز دولتی تهیه شد. "

او در حالی " دوست داشته " این کتاب را با قیمت دو هزار دلار یا ۱۱ هزار تومان خریداری کند که مردم مظلوم ایران درگیر جنگ تحمیلی و تحریم‌های سنگین دهه ۶۰ بودند به گونه‌ای که باید برای خرید جزئی‌ترین اقلام خوراکی خود نیز در صف‌های طولانی قرار می‌گرفتند تا سوخت یا خوراکشان را خریداری کنند.

آن‌هایی که دهه ۶۰ را درک کرده‌اند می‌دانند که ۱۱ هزار تومان در آن زمان چه ارزشی داشته و چه چیز‌هایی را می‌شد با این پول خریداری کرد اما آقای مهاجرانی انگار به فکر رساله دکترای رفقایش بوده که حاضر شده این پول را بگیرد و برای خرید یک عنوان کتاب هزینه کند.

"کتاب ها را همراه دارم&هم کتاب است و هم خاطره&.یادم هست سعید حجاریان هم می خواست رساله دکترایش را بنویسد همان جلد حرف ام را به ایشان به امانت دادم."